דף הבית / משבר עולמי / נחיצות החינוך הגלובלי

נחיצות החינוך הגלובלי

photo_rav_gh70_185.jpg

מן העיתונות: התחממות גלובלית תפחית את היבול ותגרום לרעב בקרב מחצית מאוכלוסיית כדור הארץ, המתגוררת בעיקר באזורי האקלים הטרופי והסובטרופי, מדרום ארה"ב ועד דרום ברזיל, מצפון הודו ועד דרום אוסטרליה ואפריקה.

התייחסותי: אנשים אלה יאלצו לעזוב את אדמותיהם ולפנות צפונה. האם המדינות המפותחות יצליחו להתמודד עם לחץ שכזה? ואם כן, באיזה אופן? האם על ידי נשק גרעיני, כפי שכותב על כך בעל הסולם במאמר "הדור האחרון"?

תוספת: המקור לכל בעיותינו הוא, שאנו מבדילים את עצמנו מהטבע, מתוך מחשבה שכל הקיים מתחלק ל"אדם" ול"סביבה".
מבט זה על הטבע גורם לנו להתייחס לכל הסובב אותנו כאל נספח לאדם. גם אם אנחנו דואגים לסביבה, זה רק בשביל ההנאה הצרה והפרטית שלנו, בלי שנשים לב למערכת השלמה של הטבע.
הפרת האיזון של מערכת הטבע הסגורה מזמינה תגובה שלילית. וכיון שאנו תולדה של הטבע, אנו סובלים בכל רמות האורגניזם והקיום שלנו. לכן אנו חייבים להחליף את כל תוכניות החינוך שלנו, מתוכניות ל"הגנת הסביבה" לתוכניות חינוך האדם כ"חלק אינטגראלי מהטבע".
הרי העניין הוא לא רק בניקיון הטבע מהפסולת, ולא בבנייה מחדש של המערכת האקולוגית, אלא ביצירת מערכת אחידה, שבה הכול הוא "טבע אחד" ולא "אדם וטבע". צריכה להיות תוכנית חינוך אחת, כמו הטבע עצמו. עלינו ללמוד את צורת ארגון החיים שלנו ממערכות החיים של הטבע, המבוססות על שלם אחד!

שיעורים על פי כתבי הדור האחרון

פוסטים קודמים בנושא: משבר עולמי

One comment

  1. גילה להט

    חכם מאוד

    להכין ולהפעיל תוכניות להגנת האדם..
    ..ולחנך בני אדם לצורך בחיבור ביניהם..לראות לרחוק , גם את עתיד ילדינו..
    ואיך ניצור עבורם עתיד טוב יותר ..

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest