דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "מתקני עולם" הורסים את העולם הזה         

"מתקני עולם" הורסים את העולם הזה         

הערה: כאשר הרע מתעורר, ועכשיו הרבה רוע על כל צבעיו בא לידי ביטוי בעולם, מיד מופיעים האנשים שרוצים לתקן אותו. הם נקראים אנשים אצילים, הם מקבלים פרסי נובל וכו'. הם באים לתקן את הרוע הזה, משקיעים בכך את כספם ואת כוחם.

המקובל הגדול, בעל הסולם, שאת כתביו אנו לומדים, כותב במאמר "השלום בעולם": "ומכאן המפתח להבנת החולשה של מתקני עולם שקמו בדורותיהם, – כי הם ראו את האדם בדמות מכונה שאינה פועלת כראוי, וצריכה תיקון. דהיינו, להסיר ממנה את החלקים המקולקלים, ולהחליפם באחרים מתוקנים". 

באופן עקרוני זה נשמע הגיוני. הם רוצים לתקן את המכונית כך שהיא תיסע כרגיל, כפי שהם רואים אותה.

"כי כן כל מגמתם של מתקני עולם הללו לבער כל רע וכל מזיק שבמין האדם – – – ואמת היא, שלולא הבורא ית' עמד לנגדם, ודאי שהיו כבר מספיקים מזמן לנפות את האדם כבכברה, ולהותיר בו רק טוב ומועיל בלבד". 

תשובתי: ואז יבוא סוף העולם.

הערה: אבל אז נאמר: "ולהותיר בו רק טוב ומועיל בלבד" וזה יהיה טוב לעולם.

תשובתי: כמובן שאם תציעו את זה, תראו שכולם יסכימו איתכם, חוץ מהבורא.

הערה: הבורא אומר: "לא, אני לא צריך את מה שנקרא טוב, מה שמועיל. אני לא צריך את זה כדי להישאר בעולם."

בעל הסולם ממשיך וכותב: "אלא, מתוך שהבורא יתברך שומר על כל הפרטים שבבריאה שלו בהקפדה יתרה, ואינו מרשה למישהו להשחית שום דבר שברשותו – אלא רק להחזירו ולהפכו למוטב בלבד, כדברינו לעיל, – לפיכך: כל המתקנים מהמין האמור – יתמו מהארץ, והמדות הרעות שבעולם – לא יתמו מהארץ. והם מתקיימים ומונים את מספר המדרגות של התפתחות המחויבים עוד לעבור עליהם – עד שיבואו לגמר בישולם".

כלומר, נראה שהבורא אומר: "אני לא אוהב את המתקנים האלה של העולם. אני לא אוהב את אלה שאוהבים לעשות טוב". הם רוצים שהרוע הזה ייעלם, שיחליף את החלקים הפגועים ברכב בחלקים טובים, והמכונית תפעל טוב, והבורא אומר: "אני לא רוצה את זה".

תגובתי: נכון. מיהם השותפים של הבורא? נבלים. הם מגלים לעולם את הרוע. אבל כמו שאמר הבורא, הוא ברא אותם בעצמו. כלומר, אלה הם שותפיו שעוזרים וחושפים את הרוע. הם מראים לנו: "תראו מה הבורא ברא!"

רק שחסר כאן הצד השני, אנחנו צריכים לקחת את כוחות הטבע ולבנות מערכת הפוכה שתפצה על הרוע הזה. כך אנו יוצרים את מערכת הטוב שלנו, הפיצוי, עולים בעזרת שני הכוחות הללו, לאורך שתי המדרגות.

שאלה: האם אנשים מרושעים הכי קרובים לבורא?

תשובתי: כמובן. באמצעותם הבורא, בורא את העולם.

הערה: הוא בורא את העולם ומראה לנו שהעולם הזה נברא מרוע. אנו רואים זאת, נחרדים ומתחילים להילחם ברוע, ואתה אומר, "זה לא בסדר להילחם ברוע".

תגובתי: עלינו ללמוד כיצד להשתמש בכך נכון, כמו מינוס ופלוס באלקטרוניקה ובתחומים אחרים.

שאלה: כלומר, יש רע ואני לא צריך לגעת בו. האם אני צריך לבנות מולו עוד הר של טוב? כשישנם הר של רע והר של טוב, האם כשהר הרשע גדל, הר הטוב גם הולך וגדל? האם העיקר לא למחוק את ההר הזה?

תשובתי: אתה לא יכול למחוק אותם, בכך אתה רק מעוות את כל הטבע.

שאלה: כיצד אוכל לבנות הר טוב?

תשובתי: להסתמך על הרוע.

שאלה: כשאני רואה את הרוע הזה אני אומר: "זו הדרך הלא נכונה. עלינו ללכת בדרך אחרת"?

תשובתי: כך תהיה כמו אלה שהשמידו דרורים, זבובים וכן הלאה.

שאלה: כלומר, אני מסתכל על הר הרשע הזה ובונה הר טוב?

תשובתי: בהתאם להר הרוע.

שאלה: מהיכן אני משיג את הכוח לבנות הר טוב?

תשובתי: כאן אתה צריך לשאול את הבורא עצמו.

שאלה: האם זה יעבוד בלי פניה לבורא?

תשובתי: לא. כי כך תראה מדוע הרע נוצר על ידי הבורא – כשתפנה אליו ותקבל את כוח הטוב.

הערה: כלומר, רק על משאבים ארציים, על היכולות שלי …

תשובתי: לא תוכל לעשות כלום. אין דבר כזה. יש רק רוע אחד בעולמנו. ואפילו הטוב שאתה רואה הוא גם רע.

שאלה: וכאשר אומרים: "המנהיג החזק, הכריזמטי, האמיץ והמכריע הזה יכול להוביל לטוב, לאושר" – וכולם מתחילים להצביע עבורו – הכול שקר?

תשובתי: כמובן. כיום זה נראה יותר ויותר.

שאלה: כלומר, כל המשימה היא לבנות טוב נגד רע ולבקש כוח מהטבע, מהבורא?

תשובתי: לבקש מהבורא את כוח הטוב על מנת לאזן את הרע, ועל שני הכוחות הללו לעלות, כמו על שתי רגליים.

שאלה: האם העולם יגיע לזה?

תשובתי: בקרוב מאוד! אני מאמין שאולי עוד אתפוס את זה. אבל עלינו להניח את היסוד.

הערה: זו כמובן מהפיכה לאדם.

תשובתי: עלינו לחנך אנשים. אלו דברים אלמנטריים שאתה רק צריך לפרוס לפניהם.

שאלה: מה צריכה להיות תגובתו הראשונה של אדם רגיל כשהוא פוגש את הרוע?

תשובתי: לאזן את הרע. אם אני רוצה להשמיד אותו, אני צריך לאזן אותו! לכן, אני לא הורס אותו, אלא כביכול מצמצם אותו לאפס, אני לוקח אותו ומשתמש בו לטוב.

כמו שני כוחות בחשמל: מינוס ופלוס. כל כוח שמתגלה בעולמנו מורכב מעצמו ומההיפך שלו. אין שום דבר אחר, פשוט ככה. לכן, ביחס לרע, יש למצוא ביטוי לטוב ולהעמידם זה נגד זה. ולשים את עצמך באמצע. ואז תראה כיצד לעלות על שני "זרמי המזרקה" הללו. כך ישר לעלות עליהם.

שאלה: כלומר, על מנת לעלות לטוב, עלי להיות בין טוב לרע?

תשובתי: הם צריכים להכות אותך מלמטה כמו סילוני מזרקה.

שאלה: כשאני בונה טוב מול תחושת הרוע, האם זה נקרא שאני באמצע? אני רואה גם רע וגם טוב.

תשובתי: כן. עלינו ללמד אנשים כיצד להשתמש נכון בשני הכוחות. זה יהיה עבורם גילוי של עולם חדש מלא אפשרויות אינסופיות.

שאלה: אם כן, האם יש צורך לעבוד עם התגובה האנושית הראשונה להשמדת הרוע?

תשובתי: זה תלוי בתמיכה של החברה, הסביבה.

שאלה: כלומר, האם על האדם לחפש דרך כזו או אחרת, או שיש למקם אותו בסביבה שחושבת כך?

תשובתי: הסביבה תתמוך בו מאחורי הקלעים והוא ירגיש מה עליו לעשות. הוא יקבל מחשבות מהסביבה. העולם מכוון לזה, זה לא ילך לשום מקום אחר. ככה זה עובד. העיקר להתקדם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 08.10.2020

 

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/5jNiI

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest