דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מתנות בלתי צפויות של הבורא

מתנות בלתי צפויות של הבורא

את הכוח העליון, את ההשפעה העליונה עלינו, אנחנו תמיד מרגישים כמשהו נעים להפליא, כתענוג, כמילוי, כמשהו מאוד רצוי.

אנחנו מרגישים את זה כמתנה. היא מגיעה באופן בלתי צפוי, ללא שום הכנה מצידנו. אף על פי שאנחנו מאוד השתדלנו והשתוקקנו לקבל אותה, אבל הופעתה היא תמיד בלתי צפויה. ובתוך המתנה הזאת אנחנו מרגישים אהבה. האהבה הזאת שמתגלה בהשפעתו של האור עלינו, מזמינה בנו השפעה אינסטינקטיבית חזרה על האור. לכן הדבר העיקרי זה להשיג את המתנה הזאת, ההשפעה הראשונה של האור עלינו.

האהבה הזאת הרבה יותר חשובה מהמתנה עצמה, מפני שהיא מוערכת לפי גדלותו של מי שנותן לנו אותה, ולא לפי הערך של מה שהוא נותן.

בדיוק כמו בעולם שלנו: אם לא חשוב לי מי נותן את המתנה, אז המתנה עצמה חשובה לי. נניח שנתנו לי במתנה משהו מהמפעל, מובן שיש כלפי המתנה יחס אדיש. אבל אם את המתנה הזאת מגיש אדם מיוחד, אז זה לא משנה מה הוא נותן לי במתנה. הוא יכול לתת לי במתנה סתם עט רגיל, אבל חשובה לי תשומת הלב שלו, מפני שהיא מוערכת על ידִי לא לפי חשיבות המתנה, אלא לפי גדלותו של האדם הזה.

באופן זהה אנחנו קובעים את מה שאנחנו מרגישים בעולם הרוחני. אם אנחנו כבר נמצאים בהשגה רוחנית, אז בזה שמרגישים את השפעתו של האור עלינו, אנחנו באופן אינסטינקטיבי מגיבים על זה באהבה שמופיעה בנו.

אבל אם אנחנו עדיין נמצאים בעולם הזה, מחוץ להרגשת העולם העליון, אז כאן אנחנו צריכים לטפח בתוכנו את התכונה הזאת בצורה מלאכותית. כלומר, אנחנו צריכים להתאמץ ולהשתדל להודות, להגביה בעינינו את הנותן, אף על פי שאנחנו לא מרגישים אותו, אלא מרגישים רק את השפעתו: מתחילים פתאום יותר להבין, יותר להרגיש, מופיעות בנו הרגשות פנימיות חדשות.

זה נותן לי קשר עם הנותן. ברגע שאני מרגיש קבלה של השפעה חיובית קטנה על עצמי או בצורה של רגשות או בצורה של שׂכל, אני חייב מייד לפתח בתוכי את תכונת ההודיה. היא תרחיב את הרגשת המתנה שלי. ואז, אפילו שהמתנה הזאת היא קטנה, אני אתחיל להרגיש אותה הרבה יותר גדולה ובתוכה, יכול להיות, אוכל להרגיש את הנותן עצמו.

לכן, בהימצאנו בעולם הזה, במצבים שלנו, אנחנו מייד צריכים להגיב בצורה נכונה על כל מיני השינויים הרוחניים שבנו, אף על פי שהם עדיין לא לגמרי רוחניים, אבל משהו כבר מתגלה ברגשות או בשׂכל שלנו. אנחנו צריכים להגיב על כך בהודיה, בהעלאת חשיבות הנותן, המשפיע בעינינו. ואז זה מפתח, מרחיב את החושים שלנו, את החיישנים שלנו.

בכזאת תנועה קדימה אנחנו מתחילים בהדרגה להשיג את הבורא, ולכן המתנות שלו חשובות רק באותה המידה, שבה אנחנו יכולים אחריהן להרגיש עוד יותר עמוק אותו. כלומר המתנה מהווה כביכול מתווך, מקשר, בינו לביני.

מתוך השיעור הווירטואלי, 02.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מתנה של הבורא בצורה של הפרעות
מתנות שלא ניתן לשער את ערכן בכל יום
לגלות את טובו של הבורא, ולא את המתנות שלו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest