דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / מתי העולם יתמוך בישראל?

מתי העולם יתמוך בישראל?

הערה: אם נשווה את ישראל למדינות אחרות, אז כאן לא יותר גרוע מאשר שם, כאן אפילו טוב.

תשובתי: הבעיה היא שאתה משווה אותנו למדינות אחרות. בוודאי שבהרבה מובנים ישראל היא מדינה נוחה עם יחסים חמים, אבל זה יחסית למדינות אחרות. אני משווה אותנו עם מה שאנחנו צריכים להיות, ומה העולם דורש מאיתנו. אם לא נגיע לאחדות, אז הטבע יריץ אותנו על ידי המקל והייסורים אל האושר: על ידי שואה חדשה, השמדות, מלחמות עולם ושאר הייסורים. חכמת הקבלה מזהירה אותנו שזה בידיים שלנו, ואילו כל יתר העולם ילך בעקבותינו. בהתאם לזה, אנחנו נקבל מהעולם או תמיכה או מכות.

בעיקרון, על איחוד העם כתבו מקובלים רבים. המקובל האחרון שהביע את זה בצורה הקרובה ביותר אלינו, הוא המקובל הגדול, בעל הסולם, שחי במחצית הראשונה של המאה ה-20. בספרו "הדור האחרון", הוא מתאר את המערכת החברתית המלאה בביטחון חברתי, הגנה, עזרה הדדית, מערכת שבה כולם נמצאים בדאגה כללית זה עבור זה. בעיקרון, בדיוק על זה כתב בזמנו מרקס, רק שלא הבינו אותו נכון. הפרשנות של התפתחות האנושות על ידי מרקסיזם, הייתה די קרובה לאמת. לכן בעל הסולם מסביר איך צריך להבין בצורה נכונה את מרקס, כי לאחר מרקס הופיעו כמה תנועות אופורטוניסטיות שלגמרי עיוותו אותו.

על פי בעל הסולם, קודם כל חייבים לחנך את העם ורק לאחר מכן להביא אותו לדאגה הדדית, לאחריות הדדית, לְמה שנקרא ערבות הדדית. מובן שזה לא מעבר מידי לעתיד מזהיר, אבל ברגע שנתחיל את התנועה לקראת זה, לתמיכה הדדית ולדאגה הדדית, ליצירת חברה עגולה כמו העולם שלנו, אז הכול מיד יתחיל להשתנות.

אתם רוצים שהאינתיפאדה תסתיים? תתחילו לבצע צעדים ראשונים זה לקראת זה, ותראו כיצד כל השונאים שלנו מיד "ינבלו". האויב של היום יבוא מחר לעזור לך, ויעשה את זה מכל הלב, מפני שהעולם זו מערכת כללית משותפת, ואתה מנהל את הירידה של הכוח הטוב לתוכו, כדי ליצור את האיזון שלה עם כוח הרע, האגו. אנשים יתחילו להרגיש שהם משפחה אחת, הם יפסיקו לחתוך זה את זה בכבישים, יפסיקו לעשות תחבולות לעמיתים בעבודה, יעטפו זה את זה בדאגה ותשומת לב. ואז כל יתר העמים ירגישו אתנחתא, המתח יֵרד. וכל זה הודות לנו. ואילו היום הם אומרים שאנחנו אשמים בכל הבעיות שלהם.

הערה: אבל ככל שטוב לנו יותר, כך רע להם יותר. הם ייראו את זה וירצו להשמיד אותנו.

תשובתי: לא. המצב הטוב שישרה בינינו יעבור אליהם. פתאום תופיע אצלם האפשרות לאזן את המערכת החברתית והמדינית שלהם, יחסים במשפחות, בחברה, בכל מקום. אחרת זה לא יצליח להם, והם ימשיכו להיות מכוונים נגדנו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "עימות – כיצד הכול בעצם פועל", 28.10.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest