דף הבית / המשבר ופתרונו / משפחות ללא ילדים יותר חזקות ומאושרות

משפחות ללא ילדים יותר חזקות ומאושרות

מחקר: זוגות נשואים ללא ילדים יותר מאושרים מאשר משפחות עם ילדים. לאורך מאות שנים הילדים הצטיירו על ידי החברה כערך עיקרי ומשמעותי של החיים האנושיים. אבל מחקר סוציולוגי הראה, שהיחסים בין בני הזוג הם טובים יותר באותן המשפחות בהן אין צאצאים.

במשפחות ללא ילדים בני הזוג במידה גדולה יותר מעריכים את בני זוגם, יותר קשובים וסובלניים מאשר במשפחות עם ילדים. הסתבר, שזוגות ללא ילדים מתעניינים יותר זה בזה, הם קשובים לבעיות של אהוביהם, משקיעים הרבה יותר מאמצים, כדי לשמור על מערכת היחסים ההדדית ומוכנים לעבוד על עצמם.

במקביל, המדענים הצליחו לזהות גם הבדלים מסוימים בין המינים. התברר, שאמהות עם ילדים מרגישות את עצמן די מאושרות במצבן, אבל היחסים עם בן זוגן מספקים אותן במידה פחותה יותר מאשר נשים ללא ילדים.

הן היו יותר מרוצות מחייהן באופן כללי מאשר ביחסים ובנישואין שלהן, בעוד שנשים ללא ילדים היו יותר מרוצות ביחסים שלהן עם אהוביהן, מאשר מהחיים שלהן בכללות. באותו הזמן, הגברים הראו תוצאה הפוכה: גברים עם ילדים היו יותר אומללים, מאשר גברים ללא צאצאים.

תגובתי: בעבר אנשים אף פעם לא חשבו על הנחיצות בנישואין ובצאצאים, זה נחשב לדבר הכרחי ומובן מאליו. ורק האגו שגדל גרם ליחס ביקורתי כלפי מוסד המשפחה, הנישואין והולדת ילדים. עכשיו אנחנו נמצאים בתקופת מעבר, וכעת לפתור משהו אינו מצטייר כאפשרי.

אבל עוד מעט תגיע ההתפכחות והקבלה של החלטות הכרחיות, מפני שהחיים, על ידי המכות שלהם, יאלצו אותנו להתעלות מעל לאגו שלנו ולהתחיל להסתכל מעליו לתוך משמעות הקיום שלנו.

וכמובן, באמת לא כדאי לחיות למען סוג כזה של קיום שאנחנו מנהלים היום. אבל למען השגת הבורא, חיים נצחיים ושלמים עוד בחיים האלה, כדאי להתקיים.

ידיעות קודמות בנושא:
מרדף אבוד
ברית על בסיס קרבה של הנשמות
מוסד הנישואין מתפקע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest