דף הבית / המשבר ופתרונו / מדע על אושר

מדע על אושר

דעה: במקום שבו כל יום מתרחש מאבק הישרדות, ספק אם אנשים יכולים להיות מרוצים לגמרי מחייהם. נצפית אצלם תלות ישירה בין רמת ההכנסה ושביעות רצון. הם אומרים שהאושר הוא לא בכסף אלא בכמות שלו.

אמנם, החל מהמדד של התוצר המקומי הגולמי לנפש, שהסתכם ב- 10 אלף דולר בשנה, התלות הזאת נחלשת. בעבר העובדים פשוט עבדו קשה מהשחר ועד הערב, קיבלו משכורת ולא דרשו יותר.

ואילו היום, מה שחשוב הוא המימוש העצמי, לעסוק בעסק מעניין, החיפוש בעבודה הוא אחרי הצלחות, יחסים ידידותיים, הכרה מצד ההנהלה, פרויקטים המבטיחים אפשרויות לגלות את הכישרונות שלהם. התוצר המקומי הגולמי כלל אינו מהווה אינדיקציה של שביעות רצונה של האוכלוסייה.

ככל שאי השוויון באוכלוסייה גדול יותר, כך תושביה פחות מאושרים. הדבר בולט במיוחד, כאשר כבר מלידה אצל אנשים הסיכויים הם לא שווים, ובמשך החיים אין להם אפשרות לשנות את המצב. זה משפיע גם על מדדים אובייקטיביים, כגון תוחלת החיים והמצב הבריאותי.

על רמת הרווחה משפיעים ללא הפרעה: מגעים חברתיים, השתתפות פעילה בחיים החברתיים, שמביאה סיפוק, גמילות חסדים, בריאות וחופש פנימי.

התֵזות של המדע על האושר כבר מזמן לא שנויות במחלוקת, אלא מוכחות מדעית.

תגובתי: האגו שלנו גדל בצורה איכותית ודורש יותר ויותר מילויים איכותיים. לכן היום, כפי שלא היה מעולם, אנשים חוקרים ולומדים בצורה רצינית ביותר את המקורות של הרגשת האושר.

ידיעות קודמות בנושא:
מדד האושר
תור הזהב של האנושות מאחורינו
למה, בהופכנו לעשירים, אנחנו לא נהיים יותר מאושרים?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest