דף הבית / אהבה / משפחה / משפחה היא שילוב בין שני ניגודים

משפחה היא שילוב בין שני ניגודים

שאלה: משפחה זו מערכת טבעית שקיימת גם בעולם החי. לבעלי חיים אחדים בגוף אחד יש גם חלק זכרי וגם חלק נקבי שמיועדים להתרבות, אבל ככל שבעלי החיים מפותחים יותר, כך מתרחשת בהם יותר חלוקה לחלקים זכרי ונקבי שבאופן טבעי מנוגדים וקיימים בבעלי חיים נפרדים.

דווקא כאן מתגלה עיקרון מעניין: כדי להוליד גוף חדש, הכרחי שיהיה איחוד של שני ניגודים. מה המטרה של העיקרון הזה? השאלה הזאת אקטואלית במיוחד היום, מפני שבמדינות וחברות אחדות, נערכים ניסיונות מלאכותיים לבטל את הניגודים האלה, בפרט במין.

תשובתי: זה בלתי אפשרי. ככל שהטבע מפותח יותר, כך הוא כולל בתוכו יותר ניגודים, שמתרחקים זה מזה באפשרויות אין סופיות. אנחנו רואים שאורגניזמים פרימיטיביים קיימים למעשה בגוף אחד. ישנם כאלה שהופכים לחלק נקבי ויש כאלה שהופכים לחלק זכרי. הייעוד המיני שלהם משתנה. הם יכולים באופן חופשי לגמרי להשתלב, ולהתחלק לפי סימן מיני תוך כדי התרחקות של בעל חי אחד מאחר.

לאורך האבולוציה אנשים התרחקו זה מזה יותר ויותר לפי העיקרון הפסיכולוגי, הפיזי והמיני. לכן זה הכרחי מבחינתם השילוב זה עם זה, וזה לא פשוט. בקרב בעלי חיים זה מתרחש לעיתים רחוקות מאוד ואילו אצל האדם שילוב נכון של חלקים זכרי ונקבי דרוש כדי לגדל צאצאים, לספק להם קיום נורמלי ולערוב להתפתחות רצינית עד גיל 15-20, השנים הנחוצות לאדם כדי לעמוד על הרגליים ולהיות עצמאי, ליצור צאצאים משלו ולדאוג להם.

הטבע יצר אותנו כך, שככל שאנחנו מפותחים יותר, כך יש יותר חלוקה בינינו. אחר כך, כאשר אנחנו הופכים ליחידות חברתיות, מתרחשת בינינו חלוקה עצומה ושאיפה למדע, אומנות, לכל מה שאפשר. אפשר לראות כמה מקצועות קיימים בעולם, כמה אפשרויות יש לכל אדם להתפתח. בזה אף אחד לא דומה לאחרים. העניין הוא לא רק בשיוך המיני, אלא שמבחינה פנימית כולנו שונים מאוד, לכן לדבר על שילוב שני ניגודים לגוף אחד, פשוט בלתי אפשרי.

הערה: בעיקרון, שילוב פסיכולוגי ופיזי של שני אובייקטים מנוגדים שנותנים אפשרות לקיום מושלם, זהו עיקרון טבעי.

תגובתי: כן. זה מאפשר לתמרן ולעשות כל מה שרק אפשר. למשל, בזמנינו הופיעו הרבה מקצועות חדשים שלא היו קיימים עד לפני 100 או 200 שנה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 21.05.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest