דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חשיבות הסביבה בהתפתחות האדם

חשיבות הסביבה בהתפתחות האדם

הערה: הפסיכולוג האמריקאי א. מאסלו, מחבר דיאגרמה ידועה מאוד של צרכי האנושות, כתב: "מורה או תרבות לא יוצרים את האדם. הם אינם מחדירים לתוכו את היכולת לאהוב או להיות נאהב, להתפלסף, ליצור סמלים, ליצור, הם יותר מאפשרים, מעוררים ועוזרים לְמה שקיים בעוּבָּר, להפוך להיות ריאלי ואקטואלי".

תגובתי: אכן זירוז ההתפתחות של אישיות תלויה בסביבה. חשיבות הסביבה גדולה מאוד, מפני שאם אני בוחר בסביבה נכונה ומתאחד איתה, אני משנה את הגורל שלי בשורש. דרך קשר עם הסביבה אני קובע שיטות ומהירות מעבר של מצבים שונים.

שאלה: סימנים של צמיחה אישית, כפי שכותבים הפסיכולוגים, היא הגדלת האפשרויות לבצע ניתוח של מצבים, לראות קשרים של אירועים ותופעות, להבין אנשים אחרים. זהו חופש פנימי ועצמאות, גילוי אחריות. איך אפשר עוד להגדיר את הסימנים האלה?

תשובתי: סימנים לצמיחה אישית מתגלים באדם לפי מידת הכרת חשיבות הסביבה. זה הדבר החשוב ביותר. פרט לזה, מה שיש בי ומתפתח בדרך טבעית, הפרמטר היחיד, שאותו אני יכול לשנות בעצמי, זו הסביבה.

שאלה: הכרה באחריות לחיים שלי מהווה את אחד הסימנים לצמיחה אישית. מתי האדם צריך לומר שרק הוא אחראי על המתרחש איתו, ומתי להעביר את האחריות שלו לטבע, לכוח העליון?

תשובתי: בהיותי בתוך סביבה מסוימת ובהתמסרות אליה, אני מתחיל להרגיש דרך הקשר עם הסביבה, את מה שאני מקבל באמצעות המאמצים שלי ביחס אליה, ואת מה שהסביבה נותנת לי ללא המאמצים שלי. כך אני מתחיל להבחין ולהבדיל בהשפעה של הסביבה עליי.

מתוך תוכנית טלוויזיה "מיומנויות ניהול", 25.06.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest