דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / משפחה בתנאים של הדור האחרון

משפחה בתנאים של הדור האחרון

שאלה: תרחיב בבקשה את המושג "משפחה בדור האחרון". איך אפשר, לפי הדוגמה של שיתוף פעולה הדדי בקבוצה, להעביר את המצב הזה לאנושות?

תשובתי: אם אנחנו רוצים להבין ולתפוס משהו בצורה נכונה, אז אנחנו צריכים לשים לב לנשמה ולא לגוף. נשמה, זו ההשתוקקות לאיחוד שבו מתגלה כוח ההנהגה העליון, הבורא. לכן, כאשר אנחנו מדברים על הנשמות, אנחנו מתכוונים למשיכה שלהן.

נדמה לנו, שהתכונות החיצוניות או בחלקן הפנימיות של איזה אדם, הן אלה שמושכות את תשומת ליבנו. אולם למעשה, מפגישים אותנו עם ה"רשימות" שלנו. לא מדובר על משיכה גנטית זה לזה, אלא על משיכה רוחנית. המשיכה הגנטית היא מעטפת למשיכה הרוחנית. במילים אחרות, קיימת איזו נטייה מסוימת בין ה"רשימות", כאשר הם נמשכים זה לזה ויוצרים ביניהם ברית, שבעולמנו נקראת "ברית של המינים", ברית בין גבר ואישה. אבל בעצם, זה לא גבר ואישה, אלא "רשימות".

העניין הוא, שבתוך ה"רשימות" אנחנו צריכים לחבר "רשימו דעביות" ("רשימו" מכוח ה"מסך") ו"רשימו דהתלבשות" ("רשימו" מכוח ה"אור").

"רשימו דעביות", זה החלק הנשי ו"רשימו דהתלבשות", זה החלק הזכרי. אם שני ה"רשימות" הללו מתחברים בצורה נכונה ביניהם, הם יוצרים פעולה רוחנית עם האור, מזמינים "מסך", וכולי.

אותו הדבר גם כאן: "איש אישה ושכינה ביניהם", איפה שאיש ואישה, זה מה שנקרא "רשימו" חיובי ושלילי. כאשר הם מתחברים יחד ויוצרים ביניהם כזה "מסך", כוונה למען הבורא, אז האור העליון מתלבש בתוך ה"רשימו" הזה ומתחיל לבנות ממנו "פרצוף" חדש, שבעולם הזה זהה ללידת תינוק.

בתוך האיחוד הזה נמצאות פעולות רוחניות, אך איננו יודעים על כך. אבל כל הפעולות או האירועים הגשמיים שמתרחשים בעולם שלנו, תואמים לפעולות הרוחניות.

משפחה בעולם שלנו מהווה את אותו התא שבו אפשרית העבודה הרוחנית. לכן אם אנחנו מדברים על משפחה בתנאים של הדור האחרון, אז בה ודאי יתבצע שיתוף פעולה הדדי בין הבעל והאישה ברמה הרוחנית. הם יהוו בפני עצמם תא רוחני יסודי (אלמנטארי), שיעבוד על איחוד הדדי מעל לאגו שלהם, כדי שבדבקות הפנימית ביניהם הם יידמו לבורא.

זוהי עבודה הדדית רצינית מאוד. אני חושב שאנחנו נגיע לזה. כבר יש לנו כאלה דוגמאות, כאשר הבעל והאישה באמת מחוברים בצורה כזאת ביניהם. הכול מתחיל מהעבודה על עצמך, ואחר כך, דרך התמזגות רוחנית, מושג אפקט אחר לגמרי במשפחה עצמה. זה אפשרי.

מתוך שיעור בנושא "קבוצה והפצה", 20.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
משפחה במאה ה – 20: החידוש
המשפחה היא מעלית למדרגה הבאה
יצירת משפחה רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest