דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / משמעות כפולה של המושג "אגו"

משמעות כפולה של המושג "אגו"

מתוך שיעור מס' 3, כנס שבדיה

שאלה: אני רוצה לתת מחמאה לתושבי סקנדינביה. הם נבדלים ביכולת טובה מאוד להקשיב זה לזה בקולקטיב. אם מישהו מתחיל לדבר כולם מקשיבים לו, תופסים וקולטים את זה ומפרשים את זה לפי תור. אחר כך עוברים לאחר. יש להם יכולת מדהימה לתפוס זה את זה!

תשובתי: לכל עָם ישנן תכונות חיוביות ושליליות משלו. למעשה, הן לא חיוביות ולא שליליות. אם אנחנו מתקשרים בינינו למערכת אחת יחידה, אנחנו כמו פאזל, פתאום מרגישים שכל אחד מוצא את מקומו לגמרי מבלי להתחלף. לא צריך ללחוץ על עצמכם! בשום אופן לא צריך לחתוך מעצמכם איזה שהן "זנבות", סיומות, קצוות מחודדים.

אנחנו צריכים להשקיע מאמצים שמכוונים רק לחיבור ואיחוד בינינו. ואז אנחנו נראה, שכל הרע שנמצא בי וכל הרע או הטוב שנמצא באחר, פתאום נוגעים זה בזה, משלימים זה את זה ונוצרת תמונה נפלאה.

התיקון הוא לא בזה שצריך לתקן כל אחד מאיתנו, או לתקן עמים, ציביליזציות, אלא רק בחיבור שלנו בינינו, כך כפי שאנחנו.

למעשה האגו, זה לא מה שקיים בכל אחד מאיתנו, אלא מה שלא מאפשר לנו להתחבר.

נניח, שאנחנו לא אגואיסטים, אבל כאשר אנחנו מנסים להתחבר בינינו, אז מתחילים להרגיש בנו כוחות מנוגדים שדוחים אותנו זה מזה. הכוחות הללו שפועלים בניגוד לקשר שלנו, הם נקראים "אגו".

אבל אם אנחנו לא מנסים להתקשר בינינו, לא כוללים בתוכנו את כוחות המשיכה האלה, אז אין לנו את האגו הרוחני, ומה שמתגלה בנו זה האגו הבהמי הרגיל. כל הרצונות הגשמיים שלי: אוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד, מושכלות, זה האגו הבהמי שלי ללא קשר מיוחד עם אנשים אחרים.

האגו האמיתי שדורש תיקון, זהו אגו אנטי חברתי. כאשר אנחנו משתוקקים זה לזה, רק אז מתגלים כוחות המנוגדים לחיבור.

ולאדם רגיל אין אגו. הוא רוצה להיות יותר עשיר מאחרים, יותר חזק מאחרים, אז מה? אין צורך לתקן רצונות כאלה, הם נותנים לנו התקדמות קדימה, צריך להשאיר אותם קבועים. חייבים לתקן רק את האגו הרוחני כדי לבנות מעליו את הקשר שלנו.

מתוך שיעור מס' 3 מכנס בשבדיה, 30.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ההבדל בין האגואיזם הרוחני והגשמי
אין שני אגו זהים
מה מפריע לנו להתחבר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest