דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / משכו אותי ביד אל האושר!

משכו אותי ביד אל האושר!

laitman_2009-11_8741-70.jpg

שאלה: האם קיימת שיטה בחכמת קבלה שמאפשרת לאדם לעבור מדרך ייסורים בחיים האלה לדרך טובה ויפה?

תשובתי: כן, שיטה כזו קיימת! בעזרת הקבוצה, הסביבה, החברים, הערבות ההדדית אתה יכול לארגן לעצמך תנאים כאלו שלא ייסורים ידחפו אותך להתפתח, אלא הסביבה תמשוך אותך למטרה יפה בזהירות, באהבה. תארגן סביבה שתחליף לך את המכות מאחור ששולח לך הבורא, הוא כל הזמן מאיץ בך להתקדם כמו חמור בעזרת מקל. במקום מלאך מיוחד מלמעלה, "המחמר", שדוקר את הרצון לקבל שלך (את "החמור" שלך מהמילה חומר) ומכריח אותו להתקדם, אתה תקבל מלאך טוב לפניך. הוא ימשוך אותך קדימה ויראה לך את הדרך.

המלאך הזה נקרא "כוח הקבוצה" ואתה בונה אותו בעצמך. עליך רק להחליט שאין לך שום אפשרות אחרת להתקדם בטוב, ללא ייסורים ובעיות, מחלות ומלחמות, אלא בזכות סביבה חזקה שתסחוב אותך אחריה, כמו ילד שהמבוגר לוקח אותו ביד ומוביל אותו אם הוא רוצה או לא. כי המבוגר יודע שאין ברירה וכדי להינצל צריכים לברוח, כמו מגל צונאמי מתקרב או מחיל פרעה… הקבוצה תמשוך אותך נגד רצונך, כיוון שאינך רוצה בכך וודאי! דווקא מהסיבה הזו אתה זקוק לקבוצה שתשפיע עליך כך.

לשם כך עליך להתחבר עם הסביבה ולבקש שיעשו איתך ככל העולה על רוחם ובלבד שיובילו אותך אחריהם. אתה מסכים לכל, שיקשרו לך את הידיים והרגלים ואתה תשלם להם, תעשה הכול בשבילם! חוץ מהם אף אחד לא יכול להביא אותך למטרה, פשוט למשוך בכוח. אם לא הם, מכות אמיתיות ישיגו אותך מאחור, כי הבורא לא יוותר על מטרתו. זו השיטה היחידה להינצל מהמכות, כי מצד הטבע אין שום ויתורים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהות הדת ומטרתה", 17.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest