משחק עם הפתעות

האדם מורכב משתי בחינות: מציאותו עצמו וקיום המציאות. על קיום המציאות אנחנו יכולים לוותר, על ידי זה שמביאים לאגו שלנו כל מיני הוכחות, שכדאי להחליף דבר אחד תמורת דבר אחר. אנחנו רואים שהעולם משתנה, משתנים הערכים שלו, מיוֹתֵר גשמיים לפחות גשמיים. הרצון לקבל משתנה לא רק בכמות אלא גם באיכות, ולכן מעדיף מילויים יותר עדינים.

וחוץ מזה, קיימים הרבה סוגים של אנשים שונים, וכל אחד נהנה מדברים שונים: מוזיקה, ציור, ספרות, שנחשבים ליותר "רוחניים", מאשר מקצועות "חומריים" פשוטים. אבל בעצם זה הכול סוגי מילויים אגואיסטיים חומריים, והם כולם שווים כלפי ההתפתחות הרוחנית של האדם. ההבדל הוא רק בזה, עד כמה האדם מעדיף את העיסוק הפרטי על פני העיסוק הכללי. בזה נקבעת ההתפתחות שלו.

בכל הזמנים היו אנשים שאהבו לעבוד לטובת הכלל. הם היו נותנים השראה לעָם לעשות מהפיכות חברתיות, עמדו בראש של תנועות צדקה, עזרו לנזקקים. ל- 10% מכלל האנושות יש נטייה להשפעה, האגו שלהם נהנה מפעולות של השפעה. זה מאפשר לאדם להרגיש את עצמו גבוה, לכבד את עצמו, להתגאות בעצמו, גם אם אפילו אף אחד אינו יודע על מעשיהם הטובים. זהו סוג מיוחד של אגואיזם.

אבל לוותר על "מציאות עצמו", זה כבר בלתי אפשרי. אפשר לעשות דבר כזה רק על ידי המאור המחזיר למוטב, וגם זה לא צורה ישירה, אלא בעקיפין. האדם משקיע את עצמו בחברה, משתדל להתכלל בתוכה, ואז האור מתחיל דרך החברה להשפיע עליו ולשנות אותו.

השינוי אפשרי רק בצורה כזאת. זהו פטנט מיוחד, כי למעשה אנחנו לא רוצים שזה יקרה. אי אפשר ברצינות לרצות שדבר כזה יקרה, אבל מאחר ומסוגלים לפעול בצורה כזאת, אז השינוי נעשה בנו. זה נקרא "יגעתי ומצאתי". אנחנו מסוגלים לתת יגיעה מסוימת בהתכללות בסביבה, כאילו ברצון להשפיע, כאילו שרוצים לגלות את הבורא, כאילו שרוצים לעשות לו נחת רוח, וכולי.

כל זה "כאילו", אבל במשחק הזה יש כזה תנאי, שכל היגיעות הללו נכנסות לתוך המערכת לא ב"כאילו", אלא שאנחנו כביכול באמת רוצים את זה! ואז המערכת מתחילה להגיב כלפינו. על אף שהאדם לא באמת ביקש, אבל פתאום הוא מוצא תשובה. והוא תמיד מוצא דבר שבכלל לא ציפה לו, ולכן זו נקראת "מציאה". זה תמיד מתגלה בהפתעה, בחיפזון, בפתאומיות. כך אנחנו מגיעים דרך תיקונים חיצוניים לתיקונים פנימיים, דרך התיקון של קיום המציאות מתקנים את הקיום עצמו.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 21.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שההשפעה תהפוך לאופנתית
נר בלב
רעֵב המחלק לחמניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest