דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / משחק זה דבר רציני ביותר

משחק זה דבר רציני ביותר

הדבר העיקרי עבורנו הוא המשחק. לכן, בזמן קריאת הזוהר, אנחנו צריכים לשחק כאילו אנחנו מקובלים גדולים, ולתאר לעצמנו שאנחנו נמצאים באותו המצב שבו היו בעלי הזוהר: תחילה מגלים את הדחייה ביניהם, שגובלת בשנאה, ואחר כך מתחברים ביניהם.

תחילה הם שונאים זה את זה, ולכן אינם מרגישים שום דבר, חוץ מהמצב הבהמי, העולם הזה. מהנפילה הגדולה הזאת הם מתחילים לעלות לדרגה הרוחנית, בהשפעה הדדית, בערבות, ואז הקשר ביניהם הופך להיות כל כך חזק, שהם מגלים את מה שהם מתארים בזוהר.

לכן גם אנחנו צריכים להשתדל מחוסר החיבור בינינו להשיג כזה חיבור חזק, שנגלה גם אנחנו את מה שכתוב בזוהר, ונשיג את המדרגה של מחברי הספר הזה. אם הם מתחילים משנאה, וממש רוצים להרוג זה את זה, אז על אף שאנחנו לא הגענו להכרת הרע בצורה עמוקה כל כך, אך בכל זאת, במידה שבה נגלה אותו ונתקן אותו, נשיג לפחות הבנה חלקית של מה שהם כתבו, ונהיה באותה המדרגה שהם גילו.

שאלה: כיצד המשחק קשור למשיכת האור המקיף?

תשובתי: המשחק הוא הכול. זאת הפעולה היחידה שאנחנו מבצעים. המשחק מבטא את ההשתוקקות שלי לדבר שאליו אני רוצה להגיע.

מה ההבדל בין משחק ובין איזושהי פעולה יצירתית בעולם שלנו? הרי גם בה אנחנו רוצים להגיע למשהו! – נכון. אבל במשחק איננו יודעים בוודאות מה לעשות. יש בו אלמנט של מזל, בחירה חופשית, קיים בו משהו שאינני יכול לנחש מראש. ולכן זה נקרא משחק.

אני משחק שאני תלוי באחרים. כאילו שאנחנו נמצאים במצב האמיתי ומשחקים במשהו מדומה. אך למעשה המדומה הזה מתברר כאמיתי, כאשר אנחנו מגיעים אליו. לכן המשחק הוא דבר רציני.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 25.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
המשחק בעולם הרוחני
המשחק הוא צעד אל הלא נודע
סימן של התקדמות רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest