דף הבית / משבר עולמי / משבר = סכנה והזדמנות

משבר = סכנה והזדמנות

קראתי במחקר, שבטח כולם מכירים, שעזרה לאחרים מפעילה במוח אזורים שמעוררים בנו הרגשת הנאה. לכן, דווקא בגלל זה חייבים בזמנים קשים לשים דגש על תקשורת בין בני אדם.

מדינה שהקדישה את עצמה לצמיחה של התוצר הלאומי הגולמי, מפרשת את כל המדדים ביחידות כספיות. אבל אי אפשר למדוד בכסף את בריאותם של הילדים, את השמחה, את השירה, יציבות של חיי הנישואין, יושר של בעלי השררה, הומור, השכלה, חכמה ואהבה. התוצר הלאומי הגולמי של המדינה מודד הכל, אבל רק לא את אותם ההיבטים שעבורם באמת כדאי לחיות.

התפתחות חיובית של מדינה לא צריכה להימדד על ידי צמיחה של ייצור נשק ובניית בתי כלא, אלא על ידי הרווחה האמיתית של האזרחים. אנשים מאושרים כשהעיסוקים שלהם אינם קשורים לצריכה. ליצור קשר עם אחרים, להיות פעיל, להתרכז באירועים השוטפים, כל הזמן ללמוד, לנסות משהו חדש ולמסור את עצמך לאחרים! זוהי הנוסחה לאושר.

יידרש משבר פיננסי כלל עולמי, כדי שהערכים הנצחיים הללו סוף כל סוף יהפכו להיות לנושא של הוויכוח הציבורי.

ואני חושב שדווקא הייסורים מאלצים אותנו לשים לב לאחרים, למרות שנדמה שהייסורים נועלים את האדם בתוך עצמו. אבל בעצם רק מתוך ייסורים האדם מגיע לחמלה ורחמים. לכן המשבר שמתפתח ייאלץ אותנו לשים לב לסובבים ובאופן כזה להשיג אושראבל רק לאחר ייסורים גדולים מאוד! ואילו חכמת הקבלה מציעה דרך קלה משלה, ביחד, במהירות להשיג אושר. ועכשיו תבחר! לא במקרה הסימן הסיני "משבר" מורכב משני סימנים: "סכנה" ו"הזדמנות".

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest