דף הבית / הכול על הקורונה / משבר זו תוצאה מחוסר איזון בטבע

משבר זו תוצאה מחוסר איזון בטבע

שאלה: במדינות רבות אנשים מתחילים עכשיו לצאת לאט לאט לרחובות, ממלאים את בתי הקפה, הולכים לחנויות. האם אפשר לכנות זאת יציאה מהמשבר?

תשובתי: לא. יציאה מהמשבר מתרחשת כאשר אנחנו באמת מבינים, מה זה אומר להיות במשבר, לצאת מתוכו וכבר להיות מחוצה לו. בינתיים אפילו לא הבנו לעומק, מה קרה איתנו. אנחנו לא יודעים מה הטבע של הנגיף, כיצד להשתחרר ממנו לגמרי, האם יש לו צורות אחרות, האם הן חוזרות וכדומה. לכן אנחנו לא יכולים לומר באופן מוחלט היכן אנחנו נמצאים.

האדם רוצה לחיות בצורה נוחה ופשוטה באופן מקסימלי, עד כמה שזה אפשרי ולכן אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להמשיך לשבת עוד בבתים ולכן אנחנו מכנים זאת "יציאה מהמשבר", בבריחה מהסגר שבו היינו, אבל לא הייתי אומר, שבזה אנחנו למעשה מתפטרים מהמשבר.

המשבר הוא תוצאה מהלחץ של הטבע עלינו שרוצה לראות אותנו מקושרים בצורה אינטגרלית עם כל החלקים שלו. דרגות הדומם, הצומח והחי שלו עובדים יחד, בשילוב ובאחדות, אבל בשל האגואיזם האנושי, הטבע זורק אותנו מהמסגרות שלו, מעמיד אותנו מחוצה לו. על ידי משברים ואסונות כמו צונאמי, התפרצויות הרי געש, סופות, רעידות אדמה, הטבע מראה לנו, שאנחנו מעוררים בתוכו כוחות מאוד לא טובים ולא מאוזנים, בכך שאנחנו לא רוצים להיות חלק אינטגרלי שלו. לשם כך עלינו להיות תלויים הדדית זה בזה, מקושרים באופן הדדי בינינו אבל מכיוון שאנחנו לא רוצים, לא יכולים, מופיעות באנושות הבעיות.

עכשיו הגענו למצב שבו הטבע מתחיל לדחוף אותנו מאחור "על ידי מקל אל האושר", לכן מתעוררים כל מיני נגיפים שבהכרח ידחפו אותנו לאיחוד, ליחס נכון יותר כלפי עצמנו וכלפי הטבע. בזמן הקרוב זה יתבהר יותר ויותר, עד שנבין, כיצד עלינו להתנהג.

שאלה: האם הרגשת המשבר, זו הרגשה שהרע מנהל את העולם?

תשובתי: הרגשת המשבר, אלה אותם כוחות מאולצים, שמתגלים כדי לאזן את ההפרעות והתרעומות האגואיסטיות שאנחנו מעוררים בטבע.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 10.05.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest