דף הבית / קבלה ומדע / טבע / האדם מפר את ההרמוניה

האדם מפר את ההרמוניה

"ואין לשאול כלל, על מצב שאר בריות העולם, חוץ מהאדם, משום שהאדם הוא מרכז כל הבריאה. וכל שאר הבריות, אין להן חשבון וערך של כלום לעצמן, זולת באותו השיעור, שהן מועילות לאדם, להביאו לשלמותו, ועל כן הנה עולות ויורדות עמו, בלי שום חשבון לעצמן." (בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר")

שאלה: כשמתרחשים בטבע נפילה ומשבר של דרגות דומם, צומח וחי, האם הטבע נופל יחד עם האדם, מה תפקיד האדם בזה?

תשובתי: האדם הוא זה שמארגן את הנפילה בסביבה הזאת. הטבע בפני עצמו הוא אינטגרלי. דרגות הדומם, הצומח והחי שלו מקושרות הדדית ונמצאות בהרמוניה מלאה, ואילו האדם מפר את ההרמוניה הזאת על ידי האגואיזם שלו. דווקא את האגואיזם עלינו לתקן ולהפוך להיות מקושרים הדדית עם כל הטבע באותה תמונה אינטגראלית, כללית. בהשלמה זה לזה, בשלום, בהסכמה בינינו ועם כל דרגות הטבע. לזה מאלצים אותנו כוחות הטבע.

אם נבין זאת מהר ונעשה כל מה שצריך, אז לא יהיו נגיפים ובעיות. אבל אם נתנגד ונתעקש להבליט את האגואיזם שלנו ולצדד רק בו, אז הטבע בעל כורחו, בתגובותיו החדות, יתחיל לעורר כל מיני בעיות. הבעיות הללו יראו לנו שעלינו להכניע ולהשפיל את עצמנו, להתאחד בינינו ולא להשתמש בטבע לרעה, כי בכל מקרה הוא יביא אותנו לאיזון, אבל כבר בדרך של לחץ, משברים ומכות. אני מקווה, שאנשים בכל זאת ילמדו ויקשיבו למה שחכמת הקבלה אומרת על כך ואז נתיישר באמת.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 10.05.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest