דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / משׂימה שאף אחד לא יוכל להתמודד איתה, חוץ מאיתנו

משׂימה שאף אחד לא יוכל להתמודד איתה, חוץ מאיתנו

laitman_2011-05-12_3429_w-70.jpg

שאלה: האם ניתן בקצרה לתת הגדרה למושׂג האיחוד, שאליו בני האדם יוכלו להשתוקק?

תשובתי: איחוד, זוהי פעולה שהופכת את כל האנושות לחלק אינטגראלי של הטבע. בזה אנחנו מרגיעים את הטבע בתוכנו ומחוץ לנו, וכולנו שורים בפיוס, באיזון של כל הכוחות. הכל נרגע, במובן הפסיכולוגי, המכאני, הביולוגי, הזואולוגי ושאר הפעולות ההדדיות. בכל הדרגות, כל הכוחות מגיעים למצב מאוזן. אין שום דבר טוב יותר ממצב מאוזן. איזון, הוא הרמוניה בין כל החלקים שסוף סוף מרגישים את החיים האמיתיים, ולא את המאבק ביניהם.

בטבע ישנן המון דוגמאות תואמות. זוהי כבר עובדה שעימה מסכימים כמעט כל המדענים, הסוציולוגים והפסיכולוגים. אנחנו אפילו לא נצטרך להתאמץ, כי ישנם כבר רבים שחושבים בכיוון הזה. אך בגלל האגואיזם האישי של כל אחד, הם אינם יכולים להתאחד, כדי לפרסם בציבור, לאשר בפני כולם, את החזון שלהם. וגם אם הם היו מנסים, המילים שלהם היו מתגלות כחסרות כוח, כיוון שאין בהן רוח.

ההסבר הפומבי מוטל רק עלינו, אף אחד לא יתפוס את הזכות הזאת. אמנם הם מבינים, אך להתארגן ולצאת אל העָם הם אינם מסוגלים. המשׂימה הזאת נשארת אצלנו.

שאלה: מה בדיוק מאפשר לנו להסביר לאנושות על המתרחש?

תשובתי: הקשר הפנימי עם מקור הטוב, עם המקור שמגשים את התיקון. זה מה שנמצא בנו ואין באף אחד אחר. את המשימה הזאת אנחנו לא יכולים להעביר לאף אחד. אנחנו לא מחזיקים אותה אצלנו, פשוט אף אחד לא יוכל להתמודד עמה. ההסבר צריך לנבוע מהקשר עם העליון.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 26.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מקום המפגש שלנו עם האנושות
רדום בזרועות האויבים…
מפירוד לאיחוד

One comment

  1. "הנשמה האנושית בפנימיות הוייתה צועקת היא בחבליה. ומי שחסד אלהים חי בנשמתו מוכרח הוא לקום ולהושיע… נקומה נא… אחים לדעה, רעים לדיבור ודודים לעט, נקום ונושיע. אני והוא הושיעה נא. "
    הרב קוק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest