דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מרכיב מפתח בלתי נתפס

מרכיב מפתח בלתי נתפס

laitman_2010-04-14_7369_u-70.jpg

אנחנו מעריכים הכול רק לפי הגודל של המילוי שלנו, וקיימים שני אופני מילוי (תענוג): או על מנת לקבל לעצמי או על מנת להשפיע. למען עצמי אינני יכול לקבל יותר מהעולם הגשמי שלנו.

קיים אצלי כלי, רצון ענקי, אך כל מה שאני מסוגל לקבל לתוכו זהו אזור קטנטן הנקרא "העולם הזה". ואפילו מה שאני יכול לקבל לתוכו, אלה רק מלויים זמניים שנכנסים ומייד נעלמים. זה כל החיים שלי.

כך אני במשך ההיסטוריה מילאתי את עצמי בדרגה יותר ויותר גבוהה: דומם, צומח וחי, אך בסופו של דבר הרגשתי ריקנות עוד יותר גדולה. תחילה הרצון שלי היה קטן, אחר כך גדל יותר ויותר עד שהשׂיג את הגבול שלו: המאה ה-21.

מילוי אגואיסטי גדול יותר כבר לא יכול להיות, אני השׂגתי את המקסימום בדרגת הבליעה והספיגה. ולכן אני שואל: "אז מה השׂגתי במשך כל ההיסטוריה שלי, במשך כל אלפי הגלגולים? בשביל מה הייתי קיים בעולם הזה אלפי שנים?". נשארו בי נתוני המידע האלה על הדרך שעברתי, ולכן אני דורש תשובה.

וכאן מתעורר בי איזה גֵן מידע (רשימו) שהודות לו אני פתאום מתחיל להרגיש את החלק החיצוני של הרצון מבחינתי, והוא מושך אותי להתפתח הלאה, קדימה. אך תחילה אני ניגש אל הרצון החיצוני החדש הזה לפי הגישה הישנה, ומסתכל איך ניתן לקבל ולספוג לתוכו. אינני מבין שפועלת שָם גישה שונה לחלוטין, וצריך ליהנות לא מקבלה אלא מהשפעה.

עד שאני מתרגל למחשבה הזאת, מתחיל להבין אותה ובאמת עובר מבפנים החוצה, נדרש זמן. וזה נקרא זמן ההכנה, עד שאני קולט בהדרגה שההנאה היא בהשפעה ולא בקבלה. בעל הסולם מכנה את זה "מחסום פסיכולוגי". אני חייב להסכים שפעולת החיבור זה עם זה והשפעה, מחשבה על מישהו אחר, יכולה לגרום לתענוג. תרגילים מסוג זה אנחנו מתחילים לעשׂות בקבוצה כשהופכים להיות חדורים מגדלות ההשפעה.

ואם היינו נשארים רק בזה, אז היינו חוזרים על הניסיון של הקומוניזם ברוסיה. אך כל העניין הוא בזה שקיים אצלנו מרכיב נוסף, "המאור המחזיר למוטב", והוא כל הזמן משפיע עלינו במידת המאמצים שלנו. והוא זה שמשנה את הטבע שלנו! אני פתאום מתחיל באמת להעריך את ההשפעה, להרגיש בזה הנאה ותענוג! זה נקרא נס. אני פתאום מגלה שבהשפעה מסתתרים תענוגים אין סופיים והיכולת להשפיע עצמה היא אין סופית! אך המרכיב העיקרי ביותר והלא מובן הוא "המאור המחזיר למוטב", הוא בינתיים בלתי נתפס מבחינתנו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 17.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
נשאר בחיים!
האימא המאושרת של 7 מיליארד תינוקות
בזרם בלתי פוסק של אור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest