דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מקום לבירור היחסים ההדדיים במשפחה

מקום לבירור היחסים ההדדיים במשפחה

שאלה: במה נבדלת סדנה משפחתית, שבה משתתפים חמישה זוגות נשואים, מסדנה רגילה המורכבת מעשרה משתתפים שונים?

תשובתי: אם בסדנה נמצאים זוגות נשואים ולא סתם עשרה אנשים, אז ביניהם ככלל, קיימת הבנה הדדית פנימית, נושא משותף, כי הבעיה היא אחת והיא מלכתחילה קיימת בהם.

לכן, כאשר מושיבים אותם במעגל ומתחילים לברר את הבעיה, שאותה כל אחד מהם כבר הרגיש על עצמו, עבר לידה או חווה אותה, אז נוצרת סדנה אחרת לגמרי. מצד אחד, כאן צריכים להיות יותר עדינים, אבל מצד שני, ישנה הזדמנות לחדד, להעמיק את הבירור הזה.

זוהי עבודה אחרת לגמרי מאשר בסדנה המורכבת מעשרה אנשים. היא אינטימית, מפני שאינה מועברת על קהל כמו הסדנאות הרגילות. אני לא חושב שאפשר לאסוף מאה או חמישים זוגות נשואים, כי זה נוגד את אותה האווירה שצריכה לשרות ביניהם. מספיק לקחת חמישה זוגות, להושיב אותם כמו בסלון על ספות מסביב לשולחן קטן, להגיש קפה, כלומר ליצור אווירה נינוחה, חמה, משהו שמוציא אותם לרמה אחרת, אינטימית יותר. זהו מקום מצוין לעיבוד שיתוף הפעולה שלהם.

רצוי שעורכי הסדנה יהיו גם כן זוג נשוי.

שאלה: אילו שאלות אתה ממליץ לבחון בקרב זוגות נשואים? מה צריך לעניין אותם?

תשובתי: תחילה אנחנו מבררים אילו דרישות הם סבורים שהן העיקריות לקיום טוב במשפחה, ואחר כך עוברים לבירור האם הן באמת הכרחיות. האם הדרישות שלנו כלפי בן/בת הזוג הן נכונות, או שזו סתם גחמה, איזו דרישה משנית? מה באמת הכי חשוב, שבלעדיו המשפחה לא יכולה להתקיים? מה צריך להיות הבסיס של התא המשפחתי? לשם איזו מטרה?

יחד עם זה, אנחנו שואלים אותם כאלה שאלות מכוונות שמביאות אותם למסקנה שהמשפחה היא האמצעי להשגת דרגת הקיום העליונה הבאה, המטרה העליונה. דווקא לשם כך הבורא הבדיל אותנו לשניים, כדי שבעבודה רצינית בינינו אנחנו נמצא את אותה הדמות היחידה, שבה אנחנו נהיה דומים לו. כמו שנאמר: "וַיִּבְרָא אֱלוהִים אֶת הָאָדָם בְּצַלְמוֹ בְּצֶלֶם אֱלוהִים בָּרָא אותו." (בראשית א' כ"ז). לכן אנחנו צריכים למצוא בינינו את אותה ההידמות, כלומר את תכונת ההשפעה, האהבה, ההדדיות, כדי להפוך להיות דומים בזה לבורא.

מתוך התוכנית "מבעד לזמן", 21.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לומדים מדוגמאות
איך אנחנו יכולים להבין זה את זה?
גברים ונשים: ציפיות הדדיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest