דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים על תורה ומצוות – חלק ל"ד

מקובלים על תורה ומצוות – חלק ל"ד

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים. ההערות בסוגריים הן שלי (מ.ל.).

מהי תפילה?

"מי שלא זכה לאהבתו ית', כל מה שפעל בעבודתו בטהרת הנפש ביום האתמול, נמצא כמו נשרף כליל ביום מחר. וכל יום וכל רגע, צריך להתחיל מחדש (למרות הייאוש מהזמן והמאמצים המבוזבזים), כמו שלא פעל כלום מימיו. ואז, "ויאנחו בני ישראל מן העבודה". כי ראו בעליל, שאינם מוכשרים לעולם, שיצמח מה מעבודתם עצמם. ועל כן היתה אנחתם ותפילתם בשלמות כראוי, ועל כן, "ותעל שוועתם" וכו'. כי השי"ת שומע תפילה (לכן מטרתנו היחידה היא להזדרז להגיע למצב של: ותעל שוועתם אל האלוקים מן העבודה)".

בעל הסולם, אגרת נ"ז

"היגיעה והעמל המתגלה בלב האדם בשעת תפילתו (בירור התפילה), היא היותר נאמנה ויותר מצלחת ומגיעה למטרתה מכל העניינים שבמציאות (שהם משניים, חיצוניים, וקיימים רק כדי לגרום לתפילה. מ.ל.)" .

בעל הסולם, אגרת נ"ו

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על תורה ומצוות – חלק ל"ג
מקובלים על תורה ומצוות – חלק ל"ב
מקובלים על תורה ומצוות – חלק ל"א

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/u5Bru

2 comments

  1. " … ועל כן היתה אנחתם ותפילתם בשלמות כראוי … "
    שאלה:
    איך מגיעים לתפילה בשלמות ? מה זה השלמות ?
    אם אדם פעל אתמול, האם זה לחינם ? ואם זה לחינם אז למה שלא נתייאש מעצמנו מהתחלה ?
    תודה

  2. כיצד יודעים שמתפללים לכיוון הנכון?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest