דף הבית / כנסים / תחייתה הרוחנית של רוסיה

תחייתה הרוחנית של רוסיה

מתוך שיעור מס' 3 במרכז "קבלה לעם" – מוסקבה.

שאלה: לפני 10-15 שנה הועלתה לדיון רחב השאלה בנוגע לאידיאה הלאומית של רוסיה, תוכנית התחייה. היא ירדה בשקט מהפסים וכעת נוצר ואקום רוחני. כיצד אתה רואה את האידיאה הלאומית של רוסיה ואת תוכנית ההתפתחות שלה?

תשובתי: במשך כל השנים הללו נפגשתי עם הרבה מאוד אנשי מפתח, עם נציגים מכלי התקשורת השונים, הופעתי הרבה. קיוויתי למצוא את התגובה דווקא ברוסיה. קודם כל, בגלל שהייתי כמעט בכל העולם, ואני מרגיש דרך התלמידים שלי מכל העולם את הנשמה של כל עם, ובשום מקום לא ראיתי כזאת השפעה, כזאת השתוקקות לאמת, כמו שהייתה ברוסיה.

הייתה אידיאה לאומית. קיוויתי שהאידיאה הלאומית הזאת תהיה הבסיס שדרכו יהיה ניתן להראות כיצד ניתן להביאה לידי מימוש. פעם (ואני מדגיש: "פעם"!) העם הרוסי רצה להראות לכל העולם שיש לו נשמה, איזושהי מטרה שנמצאת למעלה מכל הפרגמטיות הזאת, למעלה מהכיס ושאר האינטרסים המסחריים. זה באמת היה פעם, אפילו עד שנת 1995, אולי 2000.

לצערי, בשנים האחרונות, כשאני מתחיל לדבר עם מישהו על אותן האידיאות, לא שצוחקים עליי, אלא פשוט מדברים איתי כמו עם ילד. כל זה כביכול עבר, על מה בכלל אתה מדבר? נראה שהאידיאה הזאת פשוט מתה. אך נראה לי שזה לא ייתכן. אני חושב שפשוט העם מדוכא ובסופו של דבר יהיה ניתן להחיות את זה, מפני שהדרישה הפנימית הזאת חייבת להתקיים בעם. אני מקווה שהיא תתגלה, אך נכון להיום פשוט אין לי עם מי לדבר.

בשנים הללו הייתי נפגש עם רבים מבעלי ההשפעה ודיברתי על מה שאפשר לעשות. הזהרתי: תראו על מה מדברת חכמת הקבלה שחוקרת את התפתחותו של הטבע הכללי, תראו לעבר מה אנחנו צועדים. בעצם הכול קרה כפי שאמרתי, עם המשבר הכלכלי וכדומה. אינני מתיימר להיות מגיד עתידות, אך זה פשוט נובע בצורה טבעית נראית-לעין מהעקומה של האגו שמתפתחת. אני שמעתי מהם תשובה מאוד פשוטה: "יש לנו צבא ויש לנו כסף. אם אפשר לשנות משהו באמצעות שני אמצעים אלו, אנחנו מוכנים לשמוע. אין בידיים שלנו דבר מלבד זה". זאת הגישה של הממשלה, בכל המדינות אומרים את אותו הדבר.

למרות זאת, אני חושב שהעולם עוד יחווה טלטלות חזקות, ולא תהיה לנו אפשרות להימלט מזה. כל מה שעכשיו עומד על תילו, יזדעזע כהוגן, ואז יהיה ניתן לדבר על תחיית האידיאה. אך האידיאה הזאת צריכה להיבנות מתוך הידמות לטבע, ולא להיות איזושהי אידיאה מומצאת שמנסים להדביק לעם, כפי שעשו הבולשביקים.

אם תדע מהי נוסחת ההתפתחות של הטבע ומה הוא דורש ממך, תוכל להגן על עצמך באופן מוחלט מפני אסונות הטבע ואפילו מכל ההשפעות השליליות הקטנות ביותר. לא יהיו מחלות, לא שריפות, כלום. פשוט תחיה בשלווה. ולפתע תתחיל להרגיש כיצד כל הפעילות שלך בעולם מביאה לך פי 500 או פי 1000 יותר רווח מאשר היום. רק מפני שהטבע כביכול מתייחס אליך בטוב ואתה הולך יחד איתו בצורה נכונה. רק את זה מגלה חכמת הקבלה. היא מגלה את הנוסחה שלפיה מתפתחת האנושות ושלפיה אנחנו צריכים לפעול.

אנחנו יכולים להתפתח באחת משתי הדרכים:

1. תחת מכבש הטבע שעובר עלינו ומפתח אותנו נגד האגואיזם שלנו.

2. אם נלך מרצוננו יחד איתו, זאת תהיה עבורנו התפתחות קלה ונעימה.

אינני רואה בעולם עוד כוח כמו הכוח שבעם הרוסי, באופיו, בשאיפתו לחיות עבור האידיאה, אפילו לסבול למענה, העיקר שתהיה אידיאה אמיתית. ולכן אני בכל זאת חושב שהדרישה הפנימית הזאת עוד תופיע ותתממש בצורה נכונה. ואז באמת תהיו מורי-דרך להמונים, שפשוט ירצו לדעת באיזה עולם הם קיימים. יהיה ניתן לגלות להם את זה ולהגיע למצב בו כל העולם יהיה טוב, כפי שהטבע דורש מאיתנו.

אני חושב שזה יקרה. נראה לי שלא יעבור זמן רב. קצב ההתפתחות של העולם יחייב אותנו להתחיל להיות חכמים יותר.

מתוך הרצאה במרכז "קבלה לעם" – מוסקבה, 16.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
יציאה מהמבוי הסתום של האגואיזם
החלוצים הראשונים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest