דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים על תורה ומצוות – חלק ל"ב

מקובלים על תורה ומצוות – חלק ל"ב

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים. ההערות בסוגרים הן שלי (מ.ל.).

מהי תפילה?

"אין שום דבר, קטן או גדול, מושג רק בכח התפלה. וכל עניין היגיעה והעבודה שאנו מחוייבים, אינם אלא לגלות את מעוט כוחותינו ושפלותנו, שאין אנו ראויים לכלום מכוחנו עצמנו, כי אז אנו מוכשרים לשפוך תפלה שלמה לפני יתברך (כלומר כל העבודה שלנו היא בהכרת חוסר-היכולת וחוסר-הרצון שלנו להשיג את המטרה בעזרת הבורא).

ואין לטעון על זה, אם כן, אני מחליט מראש בלבי שאינני ראוי לכלום, וכל הטרחה והיגיעה למה לי? אמנם חוק הוא בטבע, שאין חכם כבעל הניסיון. ובטרם שאדם מנסה בפועל לעשות כל מה שבכוחו, אינו מוכשר בשום אופן לבוא לשפלות האמיתי, בשיעור האמיתי כאמור.

ולכן אנו מחויבים להתייגעות (עד כמה שאפשר) בקדושה וטהרה, כמ"ש: כל אשר תמצא ידך לעשות בכוחך עשה וכו'. והבן זה, כי עמוק ואמת הוא.

לא גיליתי לך את האמת הזה, אלא כדי שלא תרפה ידיך ואל תתייאש ח"ו מן הרחמים. ואע"פ שאינך רואה כלום, מפני שאפילו בשעה שנגמרה הסאה של יגיעה, הוא הזמן של תפילה. ועד שם, האמן בחז"ל: לא יגעתי ומצאתי אל תאמין. וכשיגמר הסאה, יהיה תפילתך בשלמות, והשי"ת יענה כידו הרחבה, וזה שהורונו ז"ל: יגעתי ומצאתי תאמין. כי אינו ראוי לתפלה מקודם זה. והשי"ת שומע תפילה (בצורה כזאת האדם צריך להגיע לסאה: השפעה ואהבה לנבראים ולבורא. עליו להודות בכך שבכוחות עצמו הוא לא ישיג את המטרה, ולרצות שכל התוצאה תהיה בכוונה על מנת להשפיע בלבד. כל אלה יחד בונים את הכוונה על מנת להשפיע. מ.ל.)".

בעל הסולם, אגרת נ"ז

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על תורה ומצוות – חלק ל"א
מקובלים על תורה ומצוות – חלק ל'
מקובלים על תורה ומצוות – חלק כ"ט

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest