דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים על תורה ומצוות – חלק י"ד

מקובלים על תורה ומצוות – חלק י"ד

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים. ההערות בסוגריים הן שלי (מ.ל.).

תרי"ג עיטין ותרי"ג פקודין

"המצוות שבתורה נקרא בלשון הזוהר בשם תרי"ג פקודין (613 פיקדונות), ונקרא אמנם גם בשם, תרי"ג עיטין (613 עצות), וההפרש ביניהם הוא, כי בכל דבר יש פנים ואחור, שבחינת ההכנה (של תיקון הרצון) אל הדבר נקרא "אחור", ובחינת השגת הדבר (בתוך הרצון המתוקן) נקרא, "פנים". ועל דרך זה יש בתורה ומצות בחינת נעשה ובחינת נשמע, כמו שכתבו חז"ל (שבת פ"ח): עושי דברו לשמוע בקול דברו (המתקן את רצונותיו), בהתחלה עושה ואחר כך שומע (שיקבל בתוך תכונת ההשפעה, הבינה), נקראים המצוות בשם, תרי"ג עיטין (עצות) והן בחינת אחור, וכשזוכים לשמוע בקול דברו (כיוון שרכש את היכולת לשמוע, תכונת ההשפעה, הבינה), נעשים תרי"ג המצוות בבחינת פקודין, והוא מלשון פקדון (התפשטות אור החכמה באור החסדים – מ.ל.), כי יש תרי"ג מצוות, אשר בכל מצווה מופקד אורה של מדרגה מיוחדת, שהיא כנגד אבר מיוחד בתרי"ג איברים וגידים של הנשמה ושל הגוף".

הרב"ש, שלבי הסולם, מהו מחצית השקל, בעבודה – א'

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על תורה ומצוות – חלק י"ג
מקובלים על תורה ומצוות – חלק י"ב
מקובלים על תורה ומצוות – חלק י"א

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/Q55XI

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest