דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים על מהות חכמת הקבלה – חלק ז'

מקובלים על מהות חכמת הקבלה – חלק ז'

בעל הסולם

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים, ואני מבטיח לענות עליהן (ההערות בסוגריים הן שלי – מ.ל.).

כל החכמות שבעולם כלולות בחכמת הקבלה

"כמו שהתגלות מין החי בעולם הזה וסדרי קיומו, היא חכמה נפלאה, כן התגלות השפע האלקי בעולם, הן מציאות המדרגות, והן דרכי פעולותיה, עושים ביחד חכמה נפלאה, הפלא ופלא, הרבה יותר לאין ערוך על חכמת הפיזיקה. משום שחכמת הפיזיקה, היא רק ידיעה מהסדרים שבמין פרטי, המצוי בעולם פרטי, והיא מיוחדת רק לאותו הנושא שלה בלבד, ואין שום חכמה אחרת נכללת בה (פיסיקה או כל מדע אחר הם חוקיות שאנו מגלים ברמה אגואיסטית נמוכה של העולם שלנו, בהשוואת תכונותיו לתכונותיו של האור העליון שמתגלה בעולמינו).

מה שאין כן בחכמת האמת, עקב היותה ידיעה כללית מכללות הדצח"ם הנמצאים בכל העולמות, ובכל מקריהם וסדריהם, כאשר נכללו במחשבת הבורא ית', דהיינו, בנושאים התכליתיים, אשר משום זה, כל החכמות שבעולם מקטנם עד גדלם, נכללים בה, באופן הפלא ופלא, על היותה משוה כל מיני החכמות השונות זו מזו, ורחוקות זו מזו, כרחוק מזרח ממערב, משוה אותם בסדר השוה לכל, כלומר, עד שסדרי כל חכמה מחויבים לבוא בדרכים שלה (הקבלה מביאה את כל המדעים לבסיס משותף, לחקירתו של הרצון לקבל שנברא עם כוונה "לא לשמה" או "לשמה" ביחס לאור עליון, הבורא – מ.ל.)".

בעל הסולם, תורת הקבלה ומהותה

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על מהות חכמת הקבלה – חלק ו'
מקובלים על מהות חכמת הקבלה – חלק ה'
מקובלים על מהות חכמת הקבלה – חלק ד'

One comment

  1. שלום הרב

    בהקשר לט' אב נאמר שעם ישראל נפל מרוחניות לגשמיות (גלות מרוחניות). אך מצד שני, יש גם חוק שאומר "מעלים בקודש ולא מורידים". זה לא סותר אחד את השני?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest