דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / כל העולם יתמלא וידע את הבורא

כל העולם יתמלא וידע את הבורא

הפצה

העולם מתפתח ונכנס לתקופה חדשה "ימות המשיח", כאשר חכמת הקבלה מתגלה להמונים. רבים מתחילים להבין את תוכנית ההתפתחות שלהם ושל העולם. כבר לא מקובל אחד, מפתח את רצונותיהם של ההמונים ללא ידיעתם, אלא הם בעצמם כבר דורשים ממנו התפתחות הכרתית, בדומה לילדים שגדלו והתבגרו.

ואז בעולם מתחיל להתגלות אור החכמה, גילוי הבורא לנבראים. לכן, אם בעבר היה מקובל אחד והמוני בני אדם נפרדים, כעת הם מתחילים להתקרב זה לזה. אם בעבר, מקובל היה מתקן את הרצונות של ההמונים ברמה שלו, כעת, כדי לעבוד איתם יחד, הוא חייב לרדת לרמה שלהם. הודות לתיקונים הקודמים שעשה ברצונותיהם, בני האדם עולים למעלה והמקובל יורד לקראתם, כדי להפוך להיות מובן להם.

לדוגמא, בעל הסולם בנבואתו ביקש מהבורא לרדת מדרגתו, כדי לדבר בשׂפה המובנת לעָם. למרות שכעת ההמונים והמקובל קשורים בעבודה המשותפת, אך בכל זאת רק דרכו, על הרצון המכוון של ההמונים, מגיע האור העליון ומתרחשים שינויים חיוביים בעולם. ללא האור העליון העולם בכלל לא יכול היה להתקיים. לכן מדור לדור המקובלים פעלו ועבדו בהסתרה (יחידי סגולה).

אך היום הכול כבר שונה. לאחר אותה ההכנה שאותה הם עשו במשך כל הדורות עד היום הזה, עלינו להתחיל בפעולות משותפות הכרתיות, כדי ש"כולם ידעו אותי מקטן ועד גדלם!". האנושות חייבת לגלות, שלעָם ישראל יש את חכמת הקבלה. ואנחנו צריכים כולנו יחד לעזור לגלות את זה, כדי ש"אומות העולם יישאו על כתפיהם את בני ישראל לבנות את בית המקדש השלישי", את הנשמה הכללית השבורה.

יחד אנחנו חייבים להשיג את שיטת התיקון (האיחוד) של הנשמות שלנו, כדי שהבורא ימלא אותנו בגילוי שלו. לשם כך נדרשת עבודה משותפת, לכן אנחנו פונים לכל אומות העולם, כדי להסביר להם את המשׂימה המשותפת שלנו. אנחנו צריכים להוציא מתוך ההסתר את חכמת הקבלה לפי בקשתם וכולנו יחד. הם הודות לנו ואנחנו הודות להם, כולנו ניישׂם את השיטה הזאת.

לכן היום קיימת קבוצה עולמית של אנשים, הלומדים את חכמת הקבלה בכל רחבי העולם, והם אלו שיביאו אותנו ליחסים הנכונים האלו בכל המערכת העולמית. למרות כל אלו שלומדים איתנו כעת שייכים "לישראל" ("ישר-אל", "ישר אל הבורא"), משום שבכל אחד מהם ישנה הנקודה שבלב, אך דרכם אנחנו נצא אל אומות העולם המקוריים, אלו שאינם מסוגלים בכוחות עצמם להתעורר לרוחניות. כמו שאומר בעל הסולם: "חכמת הקבלה תשפך מעבר לגבולות ישראל ותמלא את העולם כולו".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 22.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
נצא יחד מהגלות הרוחנית
כל העולם יוצא מהגלות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest