דף הבית / חינוך, ילדים / מפיצי הרעיונות האינטגרליים

מפיצי הרעיונות האינטגרליים

שאלה: אצלנו ברוסיה עוצבו מספר קבוצות של מומחים ללימוד אינטגרלי, כשבכל קבוצה יש 10-12 אנשים. הם לומדים כבר חצי שנה את החומר, החלו לכתוב מאמרים ועכשיו הבשיל הצורך של הכנתם המעשית. אלה הם אותם המעגלים, שמהם אנחנו מכינים מורים ומחנכים. אילו מטרות ומשימות ניצבות לפניהם?

תשובתי: אני חושב, שלשֵם התחלה הם צריכים ללמוד חומרים של ההשכלה והחינוך האינטגרליים, חומרים בהעברת קבוצת מיקוד, כיתות מומחים, הרצאות, ואחר כך לימודים מעשיים.

הקבוצות יכולות להיות הרבה יותר גדולות, הן לא חייבות להיות בנות 12 אנשים. שיצטרפו אליהם גם האחרים, בכל מקרה, את הידע האינטגרלי צריכים לדעת מעגלים רחבים של החברה.

בראש ובראשונה, צריך ליצור כזאת כיתה שבה ילָמְדו ויצרפו אנשים לעיבוד החומר להוצאת ספר על השיטה האינטגרלית, כי בזה הם בעצמם מתקדמים קדימה.

שנית, חייבים ליצור מהם את אותה הקבוצה, שעל בסיס של החומר הזה (אפילו שהספר עדיין לא מוכן, אבל נכתבו חלקים נפרדים ממנו), יציעו את הקטעים האלה, את העבודות הלא גדולות האלה לכל מיני מומחים שיתנו עליהם את תגובתם. הקבוצה הזאת תעבד את החומר, תתקשר למומחים ותערוך איתם כל מיני שיחות.

באופן כזה, עבודה כזאת, איסוף החומר, תהפוך בעיקרון, לארגון של איזו חברה, מועדון, שיוכל כבר הלאה לייצר את הרעיונות שלו בצורה יותר מעשית, המותאם לאותה סביבה חברתית, שבה נמצא המועדון.

המשימה שלנו היא לעשות מהאנשים האלה מפיצים פעילים של הרעיון של החברה האינטגרלית, שיממשו את זה בחיפוש מדענים ומומחים מתאימים, שמסכימים עם הרעיונות האינטגרליים. אני חושב שזה הדבר העיקרי ביותר.

כי איפה שלא נהיה, אנחנו בראש ובראשונה צריכים ליצור קשרים עם אנשים אשר מוכרים בחברה כבעלי ידע, שהיו יכולים להצטרף אלינו, לתמוך בנו ואחד בשני, כדי שהרעיון הזה יהפוך לנחלתם של מעגלים רחבים. עבור ההמונים חשוב מאוד ממי זה מגיע, כלומר זו צריכה להיות חבורה רחבה.

מתוך שיחה מס' 37 על החינוך האינטגרלי, 31.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ידע אינטגרלי למדענים
מדריך מעשי בשיטה האינטגרלית
עזרה בפיתרון בעיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest