דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מערכת של שניים-עשר קשרים

מערכת של שניים-עשר קשרים

מערכת של שניים-עשר קשרים

זוהר: פרשת ויחי, סעיף תרצ"ד: אשרי חלקו של העוסק בתורה כראוי, אשרי הוא בעוה"ז ואשרי הוא בעוה"ב. עד כאן ממשלת יהודה, זרוע שנכלל בכל. ג' הקווים, בכוח של כל הצדדים, דרום צפון מזרח. ג' קשרים שבזרוע, יהודה יששכר זבולון, ביחד, כמו בדגלים, שיהודה הארת קו ימין, ויששכר קו שמאל, וזבולון קו אנצעי, כדי שיהודה יתגבר על כל הס"א.

כשאנחנו קוראים את ספר הזוהר, אנחנו רוצים לראות דרך המילים, איזה בדיוק קשר נמצא בינינו שמדובר כאן. שניים-עשר השבטים, זה מבנה הקשר הכללי בין כל הנשמות. כל הנשמות הנכנסות לקשר ביניהן, עולות לקשר בין שניים-עשר השבטים, חלקי המלכות, הנשמה הכללית. יותר ויותר נשמות לא מתוקנות מ"אומות העולם", ה"רשעים", מצטרפות לקשר הזה, הופכות להיות מתוקנות בכוונה שלהן ומצטרפות למערכת של שניים-עשר השבטים.

לכן, בזמן הקריאה ספר הזוהר, חשוב מאוד לראות כיצד גם אנחנו נכללים במערכת הקשר הזאת. אנחנו רוצים להיות בקשר הזה ולגלות בו, כיצד הבורא מתנהג עימנו, אנחנו רוצים לקבל מזה התפעלות והתרשמות, אנרגיית חיים וכוח השפעה, לגלות את כל הפעולות האלה "על אמת". זה נקרא, שאנחנו רוצים לגלות את כל מה שאנחנו קוראים עליו בזוהר.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 10.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כל הבריאה בינינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest