דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מערכת הפעלה רוחנית: עוברים לחלון חדש

מערכת הפעלה רוחנית: עוברים לחלון חדש

laitman_2008-08-21_0594_wp.jpg

בעל הסולם, "הגלות והגאולה": "הרי הוי' יראנו בעליל שאין כל קיום לישראל בגלות, ולא ימצאו להם מנוח – כמו שאר העמים שנתערבו בגוים ומצאו להם מנוח, עד שנטמעו ביניהם, ולא נשאר מהם זכר."

עם ישראל ה"גשמי" נושא בתוכו את המשימה הרוחנית וחייב לעבוד על עצמו כדי לבצע אותה. והיום "ישראל" הוא לא מי שנולד מאימא יהודייה, אלא מי שיש לו נטייה לגילוי הבורא. אדם שיש לו נטייה כזאת נקרא לפי ההשתוקקות שלו "ישר-אל". בקרב העם אנחנו מבדילים את החלק הזה שמשתוקק לבצע את משימתו.

בנוסף לכך, בעקבות הגלות וההתכללות בת 2,000 השנים, מצטרפים לחלק הזה אנשים שבמובן הגשמי יצאו מעמים אחרים.

לפיכך, החלק הפנימי ביותר מורכב מהאנשים שמשתוקקים לבורא, יהודים ולא יהודים. השאיפה המשותפת שלהם הופכת אותם לאחד – הרי, הם הגיעו לשוויון ב"כלים דהשפעה", וכל ההבדלים בינינו הם רק ב"כלים דקבלה".

סביב החלק הפנימי נמצאים אלה שעשו עלייה רוחנית בגלגולים הקודמים. בהם נשארו "רשימות" מיוחדות, ויש עליהם השגחה עליונה, לא כל כך נעימה, יחס מיוחד של הבורא ששולח להם בעיות וצרות. ולבסוף, המעגלים החיצוניים שמורכבים מ"אומות העולם", שמתחלקים לפי השורשים שלהם.

כל המבנה הזה הוא, למעשה, מבנה רוחני, אבל אנחנו בינתיים רואים גופים, ולא נשמות. אנשים מזוהים אצלנו עם הגופים שנולדים, חיים, סובלים, מתרבים, מתים, והופכים לאפר.

למעשה, הגופים הללו הם רק העתקה של התהליך הרוחני בחומר התחתון ביותר. בואו ניקח לדוגמה שרשרת מ- 125 חלונות של מערכת הפעלה. היום בתפיסה שלנו אנו רואים רק את החלון הראשון שבו מוצגים אובייקטים מהעולם הגשמי: אבנים, עצים, הרים, בעלי חיים, שמש, ירח, כוכבים, וכן הלאה, כולל בני אדם.

לפנינו נמצא עולם שלם שהוא הייצוג החיצוני של העולם העליון. דווקא שם נמצאים השורשים, כלומר, הכוחות, שמציירים על ה"מסך" שלנו את ה"תמונה" הנוכחית. במושגים של נוירו-ביולוגיה, התמונה הזאת נוצרת על ידי אימפולסים חשמליים בחלק האחורי של המוח. בצורה כזאת, העולם הפנימי יותר מיוצג בדרך מסוימת בצורות של העולם החיצוני, ואנחנו מסוגלים להבחין רק בחלון הזה, ברמה הזאת. חמשת החושים דקבלה לא מאפשרים לנו להבחין במשהו אחר.

אם אנחנו רוצים לראות את הסיבה, את התמונה האמיתית, אנחנו חייבים לרכוש חמישה חושים דהשפעה. והמעבר הזה מתבצע על ידי "האור המקיף" שאנחנו מעוררים על ידי הקבוצה, לימוד חכמת הקבלה, וכולי. הדרך פתוחה.

אבל בינתיים אנחנו חיים רק בתוך "תמונה" אחת של העולם שלנו ומתגלגלים בו עד שנעבור לתמונה הבאה. כאן כל חלק וחלק וכולם ביחד מכוונים כדי לעלות אותנו ל"מסך" יותר פנימי. רק בשביל זה הכול קיים ומסתובב. וזה קורה בהתאם למה שקורה בעולם, בעצם, למה שקורה בנו. והעברה למעשה זאת הפעולה העיקרית שצריכה להתבצע.

איזה מרכיבים של התמונה הנוכחית שאני רואה יכולים לסייע לי בזה? בכל רמה אני רואה חלקים של הטבע הדומם, הצומח, החי וה"מדבר". ואז, אני צריך להוציא מכאן את דרגת ה"מדבר" ולחלק אותה למרכיבים, כדי לבחור מהם את אלה שאני יכול להיעזר בהם.

בעיקרון, ישנם שלושה מרכיבים שכבר דיברנו עליהם: אלה שמכוונים ישר לבורא ("ישראל"), "העם היהודי", ו"אומות העולם". על מנת לעלות כדאי לי להיות בקשר הדוק עם "ישראל", כיוון שהחלק הזה שואף לאותו הכיוון כמוני – לעבור מ"מסך ל"מסך".

בנוגע ל"יהודים", בהם ה"רשימות" הללו בינתיים רדומות – כלומר, הן עוד לא התגלו. ב"אומות העולם" ה"רשימות" האלה אף פעם לא התממשו, וקיימות רק בצורה פוטנציאלית, כי הם קיבלו אותן רק על ידי התכללות עם "ישראל" בגלות לאחר חורבן בית המקדש, כלומר, אחרי "שבירת הכלים".

נציג את זה על המבנה של ה"כלי" שמורכב משני חלקים עיקריים: גלגלתא ועיניים (גו"ע), ואח"פ. בהתחלה, במצב הראשון, (1), גו"ע נמצאים בהשפעה – זה ישראל לפני החורבן. ואח"פ – זה אומות העולם שנמצאים בקבלה. במצב השני (2) ישראל יורד לאומות העולם ובמשך 2,000 שנים מתערבב איתם בצורה הדדית.

ולאחר מכן האור המחזיר למוטב, או "האור המקיף" מתחיל לפעול: הוא משפיע על "ערימה" של "כלים שבורים", והם מתחילים להתעורר.

אנחנו לא יודעים מאין הם באים: מעשרת השבטים האבודים, או מחלקי עם ישראל שנשברו… וזה לא חשוב. העיקר הוא שהם רוצים לעלות, רוצים להיות גו"ע, רוצים להשפיע. בן אדם כאילו מתעורר, וזה נהיה בשבילו חשוב יותר מכל ה"בוץ" של החיים הגשמיים.

ואז אלה שעולים להשפעה, נקראים "ישר-אל" – ישירות לבורא – לפי כוונתם, לפי מה שיקר להם.

לגבי האחרים, יש ביניהם שני חלקים: "ישראל בגלות", ו"אומות העולם". וכתוצאה מכך ש"האור המקיף" בראש ובראשונה משפיע על ישר-אל, חלה עליהם חובה לתקן את כולם.

כתוצאה מזה, בעבודה שלנו עם העולם, אנחנו חייבים להתאים את עצמינו למבנה הפירמידלי הזה. למעלה נמצאים אלה שמשתוקקים לבורא ("ישר-אל"), ומתחתם נמצאים ה"יהודים". לשני החלקים האלה יש "רשימות" – גלויות או "שקטות". החלק העליון כבר הולך בדרך הרוחנית, והחלק השני, אחרי שהוא ירגיש לחץ, יצטרף בלית ברירה. הרי, דווקא על שני החלקים הללו, להבדיל מאומות העולם, חלה חובת התיקון.

באופן כללי, היום כל המערכת עוברת לפאזה חדשה. אם בעבר היהודים היו הראשונים במגוון רב של תחומים, בימינו אומות העולם תופסים יוזמה. המצב משתנה, הרצון של אומות העולם מתגלה יותר ויותר, ולכן היום הם מצליחים בכל תחום. במרוצת הזמן אנחנו נראה, איך היהודים בהדרגה "נובלים" בעסקים של העולם הזה, ואומות העולם, להיפך, מתקדמים. הם מחליפים את היהודים במה שנוגע להצלחה הגשמית, והיהודים עולים לדרגה יותר עליונה.

ולכן לישראל יהיו צרות:

• או צרות פנימיות, אם הוא בעצמו ירצה תיקון, ולא יוכל וכתוצאה מזה הוא ידרוש את הבורא, שזה נקרא ב"דרך אחישנה",

• או, חס ושלום, צרות אחרות, מאומות העולם, שילחצו עליו.

בעולם הזה המצב של ישראל יהיה טוב יחסית, חוץ מהשנאה של אומות העולם. ההנהגה העליונה פועלת דווקא בצורה הזאת, שאם אתה לא מתקן את מה שמוטל עליך, אותו החלק פועל עליך כמחייב, כהכרחי. וזה אומר, שאם ישראל לא יתקן את היחסים בין בני האדם, לא ימשוך את האנשים לחיבור, שבו מתגלה הבורא – אז דווקא מצד אומות העולם יבואו צרות בצורה מאוד לא נעימה, שאולי לא היה לה תקדים.

זה החוק, ואנחנו לא יכולים לעשות עם זה שום דבר, אם אנחנו לא נעשה את העבודה שלנו בהקדם. והעבודה היא, למשוך את עצמינו ואת האחרים, באמצעות הפצת חכמת הקבלה או שיטת החינוך האינטגרלי, ל"ואהבת לרעך כמוך".

חובת התיקון מוטלת באופן אוטומטי על אלה שקיבלו שאיפה לבורא, שהתעורר בהם "רשימו". הם כבר לא יכולים לברוח, הרי החוק הוא מוחלט. ובנוסף, החובה מוטלת על היהודים כעם.

יתר על כן, אם אנחנו נתחיל את התיקון ונגיע לשלב מסוים, יתגלו היהודים שיש בהם "רשימות" מחורבן הבית הראשון, ולא השני – במילים אחרות, עשרת השבטים האבודים. הם לא עברו שבירה נוספת והם "כלים" זכים יותר, בעוד שאנחנו שייכם לחלק "כבד" יותר, ולכן הם עברו שבירה פעמיים.

האור מלמעלה עובר ל"כלים" של גו"ע, ואחר כך דרך היהודים מגיע לאומות העולם. מצד שני, אנחנו חייבים לעשות הפצה לא רק בישראל, אלה גם במדינות אחרות – ישר בקרב אומות העולם, משום שבלי זה, כמו שכתב בעל הסולם, העם היהודי לא ייצא מהגלות. הרי, יש לו רק תפקיד אחד – להעביר אור לאחרים, להיות "אור לגויים". ולכן צריך קודם לעורר את הרצון המתאים באומות העולם (1). רק אז תבוא גאולת ישראל (2).

מתוך השיעור על המאמר "הגלות והגאולה", 1.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
התיקון מתחיל מאלה שהתעוררו
השפעה וקבלה: עימות בכל הרמות
על מי מוטל התיקון?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest