דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אין תכונות רעות, יש כוונה לא נכונה!

אין תכונות רעות, יש כוונה לא נכונה!

כנס סנט פטרבורג, שיעור מס' 4

השתוקקותו של האדם להשגה רוחנית תלויה בקבוצה, מפני שהיא יכולה להנמיך או להגביה אותו. בהתאם לזה הרב"ש כותב, שאין דבר יותר נורא מאשר זלזול, קלות דעת בעבודה, כאשר לאדם נדמה: "לא נורא. כך זה גם בסדר".

שליטתו של האדם על עצמו נקבעת רק על ידי בחירת הסביבה, עד כמה שהקבוצה משפיעה עליו, אז במידה הזאת הוא יכול לשלוט על עצמו. לכן הקבוצה צריכה לכוון, לעודד ולדרבן אותו, כדי שהוא ירגיש שהוא לא יכול לרדת נמוך יותר מהדרגה הזאת אלא רק לעלות, כל הזמן להימשך כלפי מעלה. אם הקבוצה מכוונת בצורה נכונה, אז זה קל.

היחס כלפי החברים צריך להיות רך, אנחנו צריכים להבין שלכל אחד יש תכונות. אנחנו בשום אופן לא מורים ולא מבקרים את האופי אחד של השני. לכל אחד ישנן תכונות שצריכות להישאר בו, רק בצורה מתוקנת. כלומר, אחד הוא קמצן, השני הוא טיפש, השלישי הוא עצלן, קנאי, רגזן וכולי. אסור בשום אופן לדכא את התכונות הללו! צריך רק לעזור להפוך אותן. וזה הכול!

את הכעס צריך לכוון נגד התכונות הרעות שלי, קנאה זוהי תכונה נפלאה, אם היא מכוונת לכיוון הנכון. אנחנו תמיד אומרים לילד: "תראה איזה הוא, תלמד ממנו". כך אנחנו מדליקים בו את הקנאה. כלומר, אנחנו צריכים להסתכל זה על זה כמו שאימא מסתכלת על הילד שלה, ולראות, שבכל מה שמכוון לחיבור בין בני אדם יש רק טוב. ולהיפך, כל מיני תכונות כביכול טובות משמידות את האנושות, אם הן אינן מכוונות לחיבור ואיחוד.

תיכנסו לכל מיני מקורות של פסיכולוגיה, פילוסופיה, מה שתרצו ואתם תראו, איזו שטות הומצאה מסביב לתכונות של האדם. כי בהן הכול נבחן יחסית לתכונה עצמה, ולא השימוש בה. אבל אם מכוונים את התכונה הזאת בצורה נכונה לחיבור ואיחוד בין בני האדם, אז אפשר להיווכח שאין בנו שום דבר רע. הכול תלוי רק בכוונה!

ודאי, שזה צריך להשתקף ביחס שלנו זה כלפי זה. אין בני אדם רעים, ישנם לא מתוקנים. לשם כך אנחנו יחד. לכן אנחנו אוהבים זה את זה.

אם אני רואה במישהו התגלות של אופי בלתי נסבל לכאורה ומרגיש, עד כמה אני לא יכול להסכים עם זה, אבל אני מייד עוצר ומתחיל לפתח בי צד אחר (את עצמי ולא אותו), אז אני מקבל מזה כוחות רוחניים. אני ממליץ לזכור את זה! אני אומר לכם את זה מניסיון עצמי. תנסו!

פתאום מופיעים אצלך כוחות חדשים. אתה מתחיל להרגיש איך הבורא נותן לך מקורות התקדמות קדימה. דווקא במקום "לסובב אותו", "תפתח את עצמך". תירגע, מאחוריו עומד הבורא. תסכים וזה הכול! אתה יוצר בתוכך חלל פתוח חדש המלא באנרגיה רוחנית, מפני ששינית את עצמך.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בסנט פטרבורג, 12.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
חלום של רומנטיקן רוחני
היסוד של הסולם הרוחני
בחירה של סביבה נכונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest