דף הבית / חינוך, ילדים / מעמד המורה בישראל (חיים חדשים – 618)

מעמד המורה בישראל (חיים חדשים – 618)

בעבר למורה כלל לא קראו בציבור בשמו, אלא בשם "המורה", פנו אליו בגוף שלישי בלבד. כדי לשפר את מעמד המורה בישראל, צריך בתי ספר פרטיים, המדינה לא מסוגלת לטפל בבעיה זו. (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי ויעל לשד-הראל)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "מעמד המורה בישראל".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

בעבר למורה כלל לא קראו בציבור בשמו, אלא בשם "המורה", פנו אליו בגוף שלישי בלבד. כדי לשפר את מעמד המורה בישראל, צריך בתי ספר פרטיים, המדינה לא מסוגלת לטפל בבעיה זו.

צריך לבנות קשר ישיר, בין כמה המורה מרוויח לבין הישגי הילדים שהוא לימד. כבר מזמן איננו "עם הספר", אנחנו מתעניינים רק בכסף. מבחינת רמת השכר, המורה אמור להיות שווה למעמדו של רופא, או אפילו יותר. על כתפי המורה תלויים עתיד החברה כולה.

למה אנשים עוזבים את תחום ההיי-טק לטובת החינוך? משום שהם מרגישים שבחינוך הם בונים משהו אמיתי.

כיום הילד אינו מושפע רק מהסביבה הביתית שלו, כמו פעם, אלא מהמסך שנמצא אצלו בכף היד.

אם המורה ילמד את אומנות היחסים בין בני אדם, בכל סוגי מערכות היחסים בחיים, יעריכו אותו מאד.

ההורים צריכים לקבל את האפשרות לרשום את ילדיהם לכיתה של מורה שהם בוחרים בו בעצמם. כדאי שהורים ידעו כל מה שקורה בביה"ס, יכירו את המורים, יבחרו מי מהם טוב, וכולי.

המורה הוא שבונה את האדם, בונה את הדור הבא. צריכה להיות הערכה חברתית כוללת כלפיו.

תוכניות קודמות:
ישראל ומשבר הפליטים העולמי (חיים חדשים – 617)
משבר הפליטים באירופה (חיים חדשים – 616)
ללמוד להיות אדם (חיים חדשים – 615)

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/qupD9

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest