מעל הזמן

שאלה: מי ברא את הבורא?

תשובה: אנחנו קיימים בעולם שיש לו התחלה, סוף, זמן, גבולות, התפשטות, זאת אומרת, שינויים. והעולם הרוחני, אפילו המדרגה הכי קטנה שלו, זה שלמות. שלמות לא יכולה להשתנות, לא יכול להיות שלדבר שלם תהיה התחלה וסוף. לכן, השאלה על מה מתרחש בעולם הרוחני, שלא נדבר על הבורא, היא לא הגיונית. כי הרי שום דבר לא משתנה שם.

הכול משתנה רק בעולם שלנו, ומשתנה רק מתוך נקודה ראשונה לנקודה אחרונה: ממצב האין סוף, שבו אנחנו נמצאים כמו עובָּר, לאותו המצב בעולם האין סוף שבו אנחנו לגמרי מתוקנים. בכל הטרנספורמציה הרוחנית רק החלקיק הקטן בדרך הזאת, העולם שלנו, נתון לשינויים. ובכל השאר אין שינויים, שם שולטת נצחיות, שלמות, חוסר זמן.

על זה כבר מדברים פיזיקאים ופסיכולוגים. לכן אין טעם לדון על מי ברא את הבורא, אם היה משהו קודם או לא.

אני מקווה שבעתיד הקרוב אנחנו ניתן את היגיעה הנדרשת ואתם תרגישו מה זה "מעל הזמן", מה שאנחנו לומדים בספר ה"זוהר", ב"מבוא לספר הזוהר". זה היה מתואר לפני יותר מאלפיים שנה. כבר אז, המקובלים כתבו בצורה גלויה על זה שלא קיים זמן, שהעולם הרוחני נמצא מעל הזמן, שתפיסת המציאות שלנו היום היא שקרית. בעצם העולם נמצא בתוך "מטריקס", במימד לגמרי שונה, היכן שאין זמן, מרחב ותנועה.

מה שנראה לי שנמצא מחוצה לי בעצם נמצא בתוכי. אנחנו נגדל ונראה את כל זה.

מתוך הסעודה לפני הכנס באירופה, 21.03.2013

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/K4Rdh

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest