דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מעגל, זו צורת קיום של החברה המתוקנת

מעגל, זו צורת קיום של החברה המתוקנת

שאלה: מה דרוש למימוש מעשי של שיטת החיבור?

תשובתי: דרושים לימוד ותרגילים מעשיים לחיבור, סדנאות, "שולחנות עגולים", שמובילים לאיחוד העם. אנחנו צריכים להרגיש, שאפשר לגלות בינינו את הכוח המחבר אותנו.

המהות של השיטה היא פשוטה: צריך לשבת במעגלים ולדבר על חיבור, על הסיבה שלו, על מטרת הקיום של העם שלנו, על מי אנחנו. החיבור מעלה אותנו מעל המצב הנוכחי שלנו. בזמן כזה דיון, אנחנו פתאום מגלים, שבתוך המעגל שלנו מופיע איזה כוח, חום, הרגשה משותפת, שקושרת אותנו יחד.

אנחנו פתאום מרגישים שאנחנו קרובים זה לזה ותלויים זה בזה, כמו במשפחה ואפילו יותר. ישנו איזה חוט שקושר אותי מבפנים איתך, ואותך איתי. וכאלה חוטים נמתחו בין כולם. הרשת הפנימית המקשרת הזאת נותנת לנו חוויות יוצאות דופן ותחושה של חיים חדשים שבהם אנחנו מחוברים לאחד שלם.

הקשר הזה מעלה אותנו למצב נעלה מיוחד. אנחנו נרצה להישאר בו, לשמור על הרוח הזאת שמאפשרת לנו להתעלות מעל לחיים האלה. כל החיים האלה מקבלים מתווים חדשים. חכמת הקבלה מסבירה לנו כיצד להשיג כזה איחוד, כדי להרגיש בכוח האיחוד שלנו את המרכיב העליון שמסוגל לשנות הכול בעולם שלנו.

אם אנחנו נשתדל לגלות בינינו את כוח האיחוד הזה, אז נגלה את הכוח העליון שמוכן לרפא את כל אי הנעימויות והבעיות שלנו בחיים הפרטיים ובחיי החברה, בכלכלה, בפוליטיקה, לעשות סדר בכל העולם.

אנחנו מתחילים להקרין את כוח האיחוד הזה על העולם כולו, והוא ישנה את היחס שלו אלינו. כי דווקא לזה מחכות כל אומות העולם מהעָם היהודי. בתור הוכחה אפשר להביא המון התבטאויות: גם של חכמים יהודיים וגם של אנטישמיים.

יוצא, שלא צריך יותר שום דבר חוץ מאיחוד. וחכמת הקבלה, שהיא חכמת החיבור והאיחוד, צריכה לעזור לנו בזה. לכן היא מתגלה בימינו.

אז בואו נלמד כיצד להשיג איחוד של כל החברה. ובאופן מעשי זה מסתכם בעבודה במעגלים ולימוד של כאלה שאלות עיקריות: "מיהו האדם? מה זה חיבור? על ידי מה אנחנו מתקדמים? מה מטרת הבריאה? מהי המשימה של עם ישראל ביחס לשאר העמים? מהי הסיבה לאנטישמיות? איך לרפא את כל האגו הכללי המשותף ובכל אחד אישית, איך לתקן את כל הרע שבעולם?".

את כל זה אנשים ילמדו באותם המעגלים, יבררו ביחד ויגלו את כוח האיחוד שירפא את כל הרע. זו צריכה להפוך להיות העבודה הקבועה של עָם ישראל, המשימה הבינלאומית שלנו, עד שנגיע לחיבור המושלם.

כל יום, אפילו כמה פעמים ביום, אדם חייב להשתתף בכזה דיון במעגל כמה שרק אפשר. יש המון מובטלים שיש להם זמן פנוי, ואפשר לערוך דיונים מסוג זה במקומות עבודה, בבתי ספר, בטלוויזיה, עבור אלה שנשארו בבית.

מעגל שבו אנשים דנים על כל היחסים שלהם, יהפוך להיות צורת קיום של החברה המתוקנת: בגן ילדים, בבית הספר, בעבודה, בקרב פנסיונרים. כל העָם ילמד איך לבצע את החובות שלו ביחס לשאר העמים: לתקן, לאחד את עצמו לעָם אחד ולהראות דוגמה לכל האנושות.

אז כל העמים מיד ישנו את היחס שלהם כלפי ישראל וכלפי העָם היהודי ואנחנו באמת נהפוך להיות "אור לגויים", ל"ממלכת כוהנים וגוי קדוש". אנחנו נהפוך להיות מורים עבור כל העולם.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 430, 02.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חינוך של סוררים
לסובב את ההיסטוריה לאפיק חדש
סדנה אחת גדולה בכל רחבי הארץ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest