דף הבית / משבר עולמי / מסקנה אחת במחיר ייסורים של אלפי שנים

מסקנה אחת במחיר ייסורים של אלפי שנים

photo_rav_gh70_185.jpg

האנושות קיימת בעולם הזה עשרות אלפי שנים, וכל התהפוכות שעברנו היו נחוצות רק כדי שבסופו של דבר נבין דבר אחד. שאת הרצון האגואיסטי, שאותו אנחנו שואפים למלא ולספק, ומקדישים לכך כל רגע מחיינו, במשך כל קיומנו על פני כדור הארץ, גלגול אחר גלגול , לא נוכל למלא ולספק!

למסקנה הזו האדם התקרב במשך חייו, מדור לדור, כדי להגיע כל פעם מחדש לאכזבה – אני רודף אחר משהו, נהנה לרגע קט, וההנאה נעלמת. כל הניסיון הזה מצטבר בתוכנו, ובדורנו אנחנו מגיעים למסקנה, שאין אחרי מה לרדוף! לכן אנשים נכנסים לדיכאון, גירושין, אכזבות ומתפרצים גלי טרור. ממה כל זה נובע? מחוסר היכולת של האדם למלא את עצמו בתענוג והנאה.

בזמננו מתגלה תופעה נוספת. שאני לא מסוגל למלא את עצמי על ידי קשר עם אנשים אחרים. הקשר הלא נכון בינינו מונע ממני את האפשרות לעסוק במסחר ותעשיה, וזאת הסיבה שאיני מסוגל לספק אפילו את צרכיי הגשמיים. והיום כבר לא מדובר על חוסר סיפוק והנאה, אלא על הקיום ההכרחי לחיים. לזה הביאה אותנו כל ההתפתחות שלנו.

בסיכומו של דבר, כל זה מביא אותנו למסקנה, שלא כדאי לעבוד למען האגואיזם שלנו. ברוב המקרים זה מביא לאכזבה, שממנה עולה השאלה בנוגע לעצם משמעות קיומנו בחיים האלה. ואם לא, אז ייסורים יעזרו לאדם להגיע למסקנה הנכונה.

כך או כך, הריקנות שאותה האדם מרגיש ברצון שלו להתמלא, היא נקודת המוצא שממנה הוא מתחיל להתפתח.

ידיעות קודמות בנושא:
הבנקים וקרנות הנאמנות ככבשן
משבר: שפה המובנת לכולם
ההבדל בינינו לטבע

ידיעות נוספות במדורים: משבר עולמי, אגואיזם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest