דף הבית / המשבר ופתרונו / מנכ"ל בעוד 5-10 שנים – מנהל האושר

מנכ"ל בעוד 5-10 שנים – מנהל האושר

הערה: בעוד 5-10 שנים מנכ"לים יצטרכו לעסוק בשאלות של אושר. משרות, שאליהן יוזמנו מנהלים, ייקראו בשמות כמו מנהל "חלום", או להיפך, מנהל "הרס". אבל מהות התפקיד תהיה זהה: אדם שצריך להניע את החברה לשינויים ללא הפסק, כלומר להרוס את הסדר הקבוע.

תגובתי: צריך לעבוד על התקדמות, אדם צריך להרגיש מאושר, אחרת תהיה תועלת מועטה מעבודתו. לכן צריך לתת לו בהכרח הרגשה של אושר, מילוי, קשר עם שאר בני האדם, מפני שאושר תלוי אך ורק באווירה שבה הוא חי. עליו להרגיש, שהוא נמצא באווירה של טוב, תמיכה הדדית, והוא יכול לסמוך באופן מלא על החברה שלו, על הקולקטיב שלו.

זה כנראה הדבר הכי חשוב וכדי להגיע לזה יש לעבוד עם קולקטיב. ליצור לאנשים שעובדים במפעל תלות קהילתית טובה, שבה הם מרגישים תמיכה, התרוממות רוח מחבריהם לעבודה. נעים להם, הם גאים בכך ומבינים איזה אושר יש עבורם בקולקטיב. וגם הילדים, הבעלים או הנשים שלהם מבינים הכול ומאושרים, יש לכך משמעות רבה מאוד.

אני חושב, שאם בעתיד לא ייצרו לאדם סביבה כזו, הוא לא יחזיק מעמד בעבודה, הפרודוקטיביות שלו תיעלם, הוא יהיה אדיש לגורל החברה שבה הוא עובד ובאופן כללי לא ניתן יהיה "לקנות" אותו ובעיקר לא תקנה אותו בכסף. הכוונה כאן אפילו לא כסף, אלא לאותה אווירה של שמחה, של אושר, של וויתור, של עזרה הדדית, שאותה הוא ירגיש.

זה דורש חינוך וגישה אחרת לחלוטין, ארגון אחר של ייצור, כפיפות, שום דבר ממה שהיה בעבר.

אדם, זה יצור אינדיבידואלי, מצד אחד עליו להרגיש אינדיבידואל, ומצד שני בתמיכה מוחלטת של הקולקטיב כאשר הוא נזקק לזה. ביחסים בין בני האדם על כולם להיות שווים. זהו יחס בין בני אדם ולא בין אזרחים או בין המוציאים לפועל. אבל הדבר החשוב ביותר, הוא שיש לאנשים מטרה משותפת גדולה מאוד, למה הם עושים את זה, ומה הם משיגים בזה.

צריך לתת לאדם להרגיש, שהשיטה הזאת מביאה אותו בהדרגה למצב המוחלט, לאושר מוחלט, להרגשה של משהו גדול, נצחי, מושלם, שמאפשר לו לראות עולם אחר לגמרי, לבנות את עצמו ואת המשפחה והילדים, בצורה אחרת לחלוטין.

ואז הוא יבין שלא סתם משחקים איתו בעבודה כדי להפיק ממנו יותר פריון עבודה (פרודוקטיביות) אלא הופכים אותו לבעל מקצוע גדול כדי שירגיש את שלמות החיים.

שאלה: מה צריך מנכ"ל אותו חלום לרצות, מה הוא צריך לרצות להרוס ומה לבנות?

תשובתי: אי אפשר אחד ללא השני. תחילה עליו לתת חלום, כיוון, לספר מה מתכוננים לעשות, כדי שכולם יתקרבו לחלום הזה באופן כלשהו, יקבלו אותו על עצמם באמת כמצב רצוי, ואחר כך  יבינו את ההכרחיות שבו, שיהיו מוכנים להרוס את ההווה למען העתיד הזוהר.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 3.8.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest