דף הבית / התמזגות, נקודת התיקון של הבריאה

התמזגות, נקודת התיקון של הבריאה

"ודע, אשר האישים הרוחניים מתפרדים זה מזה, רק על פי שינוי הצורה בלבד, דהיינו, אם דבר רוחני אחד, קונה בעצמו שתי צורות, כבר אינו אחד, אלא שנים. ואסביר לך, בנפשות בני אדם, שהם גם כן רוחניים: ונודע החוק הרוחני, אשר צורתו פשוטה כנ"ל, וזה ודאי שיש רבוי  נפשות,  כמספר   הגופות,  שהנפשות  מאירות  בהם,  אלא  שהן  נבדלות זו מזו, ע"י שינוי הצורה שבכל אחת ואחת." (בעל הסולם, תלמוד עשר הספירות, חלק א', "הסתכלות פנימית")

הבורא ברא רצון לקבל כללי, שנשבר ל – 600,000 חלקים עיקריים, שהתפוררו בתורם למיליארדי חלקים (רצונות). המרחק בין הרצונות השונים נקבע על ידי הבדל בתכונות שלהם. אם ההבדל בתכונות הולך וקטן על חשבון זה או אחר, אז בהתאם או הרצון הראשון נע כלפי השני, או השני נע כלפי הראשון. כאשר ההבדל, הפער, הופך להיות אפס, הם מתחברים והופכים להיות כאחד.

תוכנית הבריאה מסתכמת בחיבור כל 600,000 החלקים, שמהווים רצון אחד כללי, להיות כאחד. בהתחלה הם מתארגנים בקבוצות של עשיריות. אחר כך העשיריות האלה מתאספות ביניהן, עד שיוצרים ומעצבים כלי כללי משותף שנקרא "אדם", כך מגיעה המערכת לתיקונה.

שאלה: האם יש בכך התאמה למיקרו-עולם של האדם שבתוכו קיימת כמות עצומה של חיידקים, אטומים, מולקולות, ואותו הדבר גם במקרו-עולם, המון כוכבים, כוכבי לכת, גופים שמימיים.

תשובתי: יש התאמה מוחלטת. הכול מורכב מאותם רצונות קטנים, שכל אחד מהם נמצא באותו מצב של התקרבות, התמוססות, ריחוק זה מזה. וכל זה כדי להגיע למכנה משותף אחד. כל הטבע נע לקראת זה.

אפשר לראות לאורך כל ההיסטוריה, לפי מה שאנחנו לומדים מדעים? היום אנחנו אומרים: העולם הופך להיות אינטגרלי, כי כך הוא מתגלה יותר ויותר כמערכת אינטגרלית אחת. קודם לכן זה לא התגלה ואילו עכשיו אנחנו כבר רואים זאת.

שאלה: כלומר גם למקרו-עולם וגם למיקרו-עולם יש שורש רוחני?

תשובתי: לכל דבר! הכול זו מערכת אחת שנמצאת בתוך רצון אחד שנברא על ידי הבורא. כל הרצונות הפרטיים, בכך שהם מתוקנים, מביאים את עצמם לחיבור אלטרואיסטי עם החלקים האחרים ומתמזגים לאחד יחיד שלם. ברצון היחיד הם הופכים להיות דומים זה לזה ואינם נבדלים זה מזה כלל. זוהי נקודת התיקון של כל הבריאה.

מתוך שיעור וירטואלי, 15.04.2018

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest