דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מנין נובע הפחד מספר הזוהר?

מנין נובע הפחד מספר הזוהר?

laitman_2009-11-29_9923_70.jpg

שאלה: בזמן השתתפותי ב"שבוע הספר" ראיתי תופעה מוזרה: אדם עובר ליד דוכן הספרים, רואה את הספר "פותחים את הזוהר", ולפי תגובתו נראה שהוא חיכה לרגע הזה כל חייו. הוא מסתכל על הספר, ולא מעז לקחת אותו לידיו. הולך, עושה סיבוב בדוכנים, חוזר…רואים שבתוכו מתרחש מאבק פנימי. אנשים רבים לא מעיזים לקחת את הספר הזה, מפני שמרגישים פחד מפניו. ולמרות שבתת המודע משהו אומר להם ששָם מסתתרת האמת, הם עוזבים בלי לקחת את הספר איתם. כיצד אפשר להסביר את הפחד הזה?

תשובתי: זוהי אחת מהבעיות שעלינו להתגבר עליהן, ועלינו לעזור לאנשים להתגבר על הפחד הזה. כזה הוא התיקון. אף אחד אינו אשם בזה, כמו שנאמר: "לך לאומן שעשני".

אנחנו נמצאים בטבע האגואיסטי, שמוכרח להרגיש דחייה, פחד ואי קבלה של מה שיכול להביא לנו תיקון. זה מתלבש בפחד מפני הספר, מהתוצאות של הקריאה בו, כאילו שהוא יכול לגרום לנו רע. למעשה, זוהי הכנה לתיקונים.

הפחד הזה לא נוצר סתם מפני שאמרו לאנשים שאסור לגעת בספר הזוהר. שום דבר לא קורה סתם כך. להיפך, האגו שלנו, הרצון לקבל שלנו הכין אותנו בכזאת צורה, שאנחנו מחזיקים את עצמנו במרחק מסוים מהתיקונים.

ואין ברירה, אנחנו נצטרך לעבוד על זה, להסביר, להשקיע כוחות. בשום פנים ואופן לא צריך להאשים אף אחד. אף אחד אינו עושה זאת בכוונה. הטבע עצמו של האגו שלנו, של הרצון לקבל שלנו מכוון אותנו נגד כל מה שקשור לתיקון, בכך שמחייב אותנו להתרחק כמה שיותר.

כדאי לנו ללמוד את ההתנהגות הזאת. אדם מודרני לגמרי, ששום דבר לא מדאיג אותו, פתאום מרגיש פחד בלתי מוסבר מפני ספר הזוהר. זהו הטבע. אפילו שהוא לא שמע שום דבר על הספר הזה, פתאום מתעוררות בו דעות קדומות כלשהן מימי הביניים, כאילו שהוא כבר לא אדם מודרני.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 22.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
סולם אל השמיים
אז מי מסתיר את ספר הזוהר?
על ההכנה לקריאת ספר הזוהר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest