הזוהר יעזור לכולם

laitman_2010-03-15_9948_us-70.jpg

שאלה: האם אנחנו יכולים לנצל את הקריאה בספר הזוהר, כדי לתקן מצבים לא פשוטים שאליהם נקלעים אנשים בעולם? הרי חכמת הקבלה התגלתה, וכל אחד יכול לקרוא את ספר הזוהר. האם זה יעזור לאדם, אם הוא לא מרגיש נחיצות בקבוצה, בלימוד, בהבנה?

תשובתי: אנחנו חייבים להבין, שלמעשה, השימוש בחכמת הקבלה יעיל רק במקרה שהאדם רוצה להתקדם לקראת התיקון. אנחנו רואים, שעובר זמן עד שאנשים מגיעים ללימוד חכמת הקבלה, נכללים בקבוצה ומתחילים להבין ולשמוע על מה מדובר. אלה הם שינויים מאוד איטיים, הדרגתיים ופנימיים בתוך האדם.

לכן חייבים להבין, שה"סגולה", ההשפעה מיוחדת של האור, מתחילה לפעול הרבה לפני שהאדם מבין שהוא נמצא תחת השפעתה. האור המחזיר למוטב, עובד עליו כמו על תינוק שעדיין לא יודע כיצד הוא מתפתח, בשביל מה, ולאן עליו להתקדם. משׂחק יפה מושך אותו, הוא משׂחק בצעצועים וזוהי הסביבה שלו.

אנחנו נמצאים בקבוצה, וזוהי הסביבה שלנו. ישנם אנשים שאין להם קבוצה, זה לא משנה. העיקר, שהם בצורה כלשהי ישתמשו באמצעים, שמושכים את האור המחזיר למוטב: ספר הזוהר, כתבי בעל הסולם, מאמרים ומכתבים של הרב"ש, מוזיקה קבלית, שירים.

לכן קריאת ספר הזוהר בכל מצב, אפילו שהאדם עדיין לא חושב על קבוצה ואיחוד, אלא רק רוצה להיטיב את חייו, בכל זאת עוזרת. אם כל העולם כבר נכנס להתפתחות כזאת, שאנחנו צריכים להשיג איחוד בינינו, אז כל שימוש במקורות האלה שמביאים את אור התיקון, מועיל.

אם כך, לא כולם חייבים לשבת יחד איתנו, ועם עוד אלפי בני אדם בכל רחבי העולם בשיעורי הבוקר. צריך לעורר גם אנשים שאין להם כל קשר איתנו, שאף פעם לא שמעו שצריך ללמוד למען חיבור בין בני האדם. כתב על כך בעל הסולם: נכנסנו לתקופת המשיח וכל האנושות צריכה להתקדם בכיוון הזה. לכן רצוי, שהאדם יהיה קשור למקורות אפילו ללא שום כוונות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 22.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כוחו של ספר הזוהר
הזוהר הוא מקור הכוח
ספר הזוהר עובד!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest