דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מנגנון למשיכת הבורא

מנגנון למשיכת הבורא

photo_rav_gh70_258.jpg

ישנו המשולש שבתחתיו נמצאים כולנו, כל 7 מיליארד בני האדם. ככל שאנחנו מתקרבים זה לזה, כך הבורא מתגלה יותר. הכול תלוי בהתאמתנו או בחוסר התאמתנו אליו. אנחנו יכולים לדחות אותו על ידי כך שדוחים את כל היתר. במידה שאתה דוחה את האחרים, כך אתה דוחה את הבורא ומרגיש אותו כייסורים. במידה שתרצה להתקרב אל האחרים על מנת להיות יחד עם כולם, תתחיל להרגיש את הטוב שבא ממנו.

אינך יכול להשפיע ישירות לבורא! הוא נסתר ממך, ואתה אינך מסוגל להגיע אליו, לתפוס אותו, להביא אותו אליך ולהכריח. כל מה שביכולתך לעשות, הוא לפעול בתחום שלך למטה. אם אנחנו פועלים יחד מלמטה, אז במידה זו אנחנו משפיעים עליו. זו כל חכמת הקבלה, לפעול בינינו, להתקרב זה לזה, ובמידת הצלחתנו נקרב אלינו את הבורא.

הבורא הוא כוח הטוב הקבוע, לא משתנה, כפי שנאמר "אני הויה לא שיניתי". זהו כוח הטבע עם רצון ומחשבה בלתי משתנים. זה כמו תחום קבוע במחשב (רום) שאיננו מסוגלים לשנות. הוא מחובר אלינו ומשפיע עלינו באופן אוטומטי במידה שאנו משפיעים על האחרים.

כולנו משפיעים זה על זה, ובהתאם לכך הכוח העליון משפיע עלינו, כשהוא בעצמו לא משתנה בכלל. אפשר לומר שהוא כבר נמצא בינינו, ואנחנו על ידי התקרבותנו וההתחברות בינינו, מאלצים אותו להתגלות, כלומר כאילו מקרבים אותו אלינו. על ידי התרחקות בינינו, אנחנו דוחים אותו ואיננו מאפשרים לו להתגלות. כמה שהכוח הזה מתקרב אלינו, כך אנחנו מרגישים יותר טוב, כיוון שזהו כוח הטוב. כמה שאנחנו דוחים יותר זה את זה, כך אנחנו דוחים את הבורא, כיוון שדחינו את מקור הטוב והעונג. זהו מנגנון פשוט מאד.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "תכונתה של חכמת הנסתר בכללה",  13.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אל תמתין לסימן קריטי
המחזור של הטוב בטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest