דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ממתן תורה, לנותן התורה

ממתן תורה, לנותן התורה

laitman_2010-03-08_6060_us-70.jpg

בעל הסולם, ספר שמעתי, מאמר "ענין מתן תורה": "ענין מתן תורה שהיה במעמד הר סיני, אין הפירוש שאז ניתנה התורה ועכשיו אינו כן. אלא, שנתינת התורה הוא ענין נצחי. שהשם ית' נותן תמיד, אלא שאנחנו אינם מוכשרים לקבל. ואז, במעמד הר סיני, היינו אנו מקבלי התורה, שזהו כל המעלה שהיה אז, שאנחנו היה כאיש אחד בלב אחד, היינו שהיה אז לכלנו רק מחשבה אחת, שהוא קבלת התורה. אבל מצד השם ית' הוא תמיד נותן, כמו שמובא בשם הריב"ש, שהאדם מחויב כל יום לשמוע את העשרת הדברות על הר סיני".

תמיד היה מתן תורה, וגם עכשיו יש, אולם אז היינו כאיש אחד בלב אחד, ולכן יכולנו לקבל את התורה, ועכשיו איננו יכולים מפני שאנחנו מפורדים. אך ברגע שנתאחד שוב, אז שוב יתרחש מתן התורה הזה. לפני האדם נמצאות עשרת הדיברות שהתקבלו מהבורא, ותמיד קיימת האפשרות להשתמש באור, שנקרא "תורה", לטוב או לרע.

עבודה נכונה והשתוקקות להשיג מצב יותר מתקדם מושכים אֵלינו את האור המקיף. וזה נקרא "ללמוד תורה" ולהשתוקק לדעת מה כתוב בה, להרגיש שהיא מדברת עליי, על המצבים שלי, על התכונות שלי. אני צריך להרגיש אותם בזמן שאני לומד ולהידמות להם.

אני רוצה להיכנס לתוך התמונה הזאת, שמספרת עליי ולהתחיל לחיות שָם. אני רוצה שכל הסיפור הזה, שאותו אני קורא עכשיו, יתממש בי. כאלה מאמצים אנחנו נדרשים להשקיע, לרצות להפוך להיות מבוגרים!

ואם אנחנו מקבלים את התנאים האלה ומשתמשים בהם בצורה נכונה, זה אומר, שאנחנו משקיעים מאמצים, שעליהם נאמר: "יגעתי ומצאתי!". ואז המציאות שלי משתנה, כיוון שמשתנה הרצון שלי, אני מתחיל לבנות את עצמי בזכות האור המקיף ולהרגיש בתוכי את הדמות, של נותן התורה, דמות הבורא.

האור מתקן את הרצון שלי, וכך אני מתחיל ליישׂם את תכונת ההשפעה ומגיע ממתן תורה, לקבלת התורה, ודרך זה לנותן התורה.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 07.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
חג מתן תורה
הכנה לקבלת התורה – אור התיקון
התורה ניתנת כל יום – בואו נקבל אותה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest