דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ממורכבות אינסופית לפשטות מוחלטת

ממורכבות אינסופית לפשטות מוחלטת

photo_rav_gh70_258.jpg

שאלה: כיצד אני יכול למדוד את ההתקדמות הרוחנית שלי?

תשובתי: המדד להתקדמות רוחנית הוא: עד כמה האדם מרגיש שרק דרך החיבור הוא משיג את המצב הרוחני. זה אומר שהוא מתחיל לתאר לעצמו בצורה נכונה את העולם הרוחני ולהבין שהרוחניות היא תכונת ההשפעה, שאותה אנחנו משיגים רק על ידי החיבור המעשי בקבוצה, עד לאיבוד המוחלט של עצמך.

וזה קורה מרצונו החופשי של האדם, כשהאור עוזר לו לממש את זה. הוא מעריך את עצמו לפי כמות ההפרעות שהוא מקבל כתוצאה מכך, והוא מתייחס אליהן בצורה נכונה, כעזר כנגדו.

את כל ההפרעות וההתנגדויות האלה הוא תופס כאלמנטים שמרכיבים את אותה מערכת הקשר. וכאשר כל הפרעה מצטרפת בצורה נכונה כדי לתמוך בקשר הזה, היא פועלת דווקא לחיזוקו.

שום דבר לא נברא ללא תכלית. כל כוח התנגדות במערכת הכללית, כל מחשבה סותרת – חייבים לתפוס את מקומם ולסייע בחיבור. הם יכולים להיות "בעד" או "נגד", בכל מיני צורות וכיוונים, אבל המערכת בנויה כך שכולם מתחברים במבנה המורכב והרבגוני הזה. כל אלמנט שלה פועל בכיוון שלו, אבל כולם משלימים זה את זה, ודווקא בזכות זה המערכת הזאת קיימת.

אם ניקח איזשהו איור או מבנה גיאומטרי, אנחנו נראה בו המון קווים, שעוברים לכל מיני כיוונים ומחוברים בכל מיני צורות ואופנים. ודווקא הגודל, העוצמה והרבגוניות של החיבורים האלה הם שיוצרים את המערכת העשירה.

אם קיימות כמה מערכות מנוגדות זו לזו, שמשלימות זו את זו – הן יוצרות את האיזון הנכון, שאותו מסמלת לנו מלכות דאין-סוף. ככל שהמערכת גמישה יותר, כך היא מאורגנת טוב יותר. והגמישות מושגת בזכות ריבוי הכוחות ובזכות הרבגוניות שלהם. וככל שהקוטביות של הכוחות האלה חדה יותר, כך מושגת עוצמה גדולה יותר.

ככל שהאלמנטים מתחברים ביניהם בו זמנית בקשרים שונים, כך המערכת מורכבת ורגישה יותר, ובכך היא מגלה את עצמה יותר ומסוגלת לקבל לתוכה את כל האור העליון עם אינסוף הצורות שלו.

כל הרבגוניות של התכונות והרצונות שלנו נבראה על ידי האור, על ידי 613 האורות שלו. ולכן לא קיים שום דבר מיותר. צריך רק להציב כל תכונה, מחשבה ורצון במקום המתאים שהאור ייעד עבורו מלכתחילה.

ואז תתגלה לנו מערכת עשירה במיוחד, גמישה ומאורגנת היטב, שכוללת כל כך הרבה חיבורים, עד שכל הקשרים הנפרדים נעלמים והכול הופך לגוש אחד אינסופי ומקושר.

הקשר ההדדי הזה הופך להיות עד כדי כך צפוף ורב מימדי, שהוא הופך מדיסקרטי (בדיד) לאנלוגי. כל שלושת הקווים: ספירות חב"ד, חג"ת ונה"י שקיימות במערכת – מתמזגות למושג אחד.

צורות החיבור הנפרדות והדיסקרטיות הללו הופכות לחטיבה אחת שלמה, שאינה מתחלקת לחלקים שונים ואינה מורכבת מאלמנטים שונים, אלא הופכת לאור אינסופי פשוט אחד.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 14.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עולם רוחני – זה לא מיסטיקה
תהיה אובייקטיבי
דוגמה מוחלטת של התקדמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest