ממה נהנה המקובל?

thumbs_idra_raba_100_wp.gif

שאלתו של חגי: האם המקובל מגיע למצב שבו הוא מרגיש כי הוא אכן משפיע לבורא נחת רוח? – כן. (תשובותיי בצבע)

ואם התשובה היא כן, כיצד הדבר בא לידי ביטוי? – באיחוד עם הבורא ובהרגשת הבורא.

על ידי אלו סימנים יודע המקובל כי הבורא אכן נהנה מפעולותיו? – לפי השמחה המשותפת, גילוי בכלי אחד, הרגשת שניהם.

המקובל נהנה ממתנותיו של הבורא ובכך גורם לבורא שמחה, אך כיצד ידע המקובל בביטחון שהבורא אכן נהנה? – מאחר שהם מתאחדים לאחד.

שאלתה של נטע: האם מקובלים נהנים גם מההנאות הקטנות הגשמיות שבחיים?

תשובה: כל התענוגים של העולם שלנו נותרים ואף מורגשים כעצומים יותר, מאלה שמרגישים אנשים רגילים. הרי למעשה העולם הוא אחד.

שאלה: המטרה היא חיבור הנשמות. כשאדם נכנס לעולם הרוחני, הוא מתחיל לחוש את הרצונות והמחשבות של נשמות אחרות. האם בעולם הרוחני האדם מבדיל בין "שלו" ל"של האחר"? האם תחושת האישיות שלו נאבדת?

תשובה: לא, כי הוא חש את כולם דרכו. כתא העובד בשביל כל הגוף.

שאלה מטטיאנה: כשענית על שאלות התלמידים, אמרת שלמקובלים הגדולים דרגת אגו גבוהה, אבל הם יודעים לשלוט בה. איך לשלוט באגו?

תשובה: בעזרת האור מלמעלה. דרך הבורא, כמו ילד שנעזר במבוגר.

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/BuIGy

4 comments

  1. מה היתה המוטיבציה של הבורא לברוא את הנברא?

    שבו הנברא צריך לעבור את המסלול עד לדבקות בבורא(תיקון).

    על פניו זה נראה חסר תכלית או סוג של נסוי שהבורא עושה עלינו.

    יכול היה לברוא אותנו שלמים ללא צורך בתיקון או לחילופין לא לבורא אותנו כלל.

    זה נראה לי כמו משחק ילדים שבו הבורא יוצר אותי ו"אומר" לי יש לך בחירה חופשית להיות כמוני(בורא).

    הייתי מצפה מהבורא לקצת יותר תחכום במשחק בין בורא לנברא

    יחיאל

  2. כל המציאות אור פשוט ממלא אותה

  3. לפי- אין לדיין אלא מה שעיניו רואות, יכול להיות שנאמר אין דברים פנימיים?, כגון- הגרעינים ברימון- לא קיימים, אלא אם כן, אני פותחת את הרימון ורואה אותם? וכנ"ל לגבי כל דבר מבפנים, לדוגמא, אין תהליך פוטוסינטזה בצמחים, רק כשהמדען חוקר על הפוטוסינטזה, באותו רגע זה קיים ולפני כן, ואחרי כן- לא קיים,אלא רק בהווה זה קיים?, וכנ"ל לגבי איברים פנימיים באדם וכו'…

    ולפיכך, נגיד והתאוריה הנ"ל הייתה נכונה, אם כך, מאין לי לדעת, שיש לזולתי, מחשבות ורצונות? אני קולטת רק מה שאני רואה, אולי אין מאחורה כלום?

    ושוב, אני חוזרת לשאלה, יש דבר כזה טלפתיה וקריאת מחשבות?

  4. האם יהיה נכון לומר, שגבר מתוקן מבפנים, היינו מרגיש את ה' מבפנים, והניתוק שלו הוא מבחוץ? חסר לו להרגיש את הקב"ה מבחוץ? ולעומתו האישה, מתוקנת מבחוץ, אבל מבפנים היא לא מתוקנת?

    זאת אומרת, גבר מתוקן מבפנים, ומקולקל מבחוץ? ולעומתו האישה, מתוקנת מבחוץ, ומקולקלת מבפנים?

    האם זה נכון, לומר כך?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest