דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מלמדים את מה שמעריכים

מלמדים את מה שמעריכים

שאלה: אתה אומר שאם נגדל בצורה נכונה את הדור החדש, אז הוא יכנס לעולם הרוחני בצורה טבעית מבלי לשקוע באגואיזם. איך זה מסתדר עם זה שהאדם יוצא אל האור מהחושך, כך שמגלה בתוכו את הרע?

תשובתי: אנחנו נמצאים במערכת גדולה מאוד של נשמות, שנבראה על ידי הבורא. עכשיו במקום זה מצטייר לנו קיום גופני וקשר הדדי שהופסק. הסיבה לכך היא רק בדבר אחד, בתפיסה המוגבלת והשגויה שלנו. אחר כך עלינו לגלות, ללמוד כיצד לעבור לתפיסה הנכונה.

אם היינו מגיעים למקובלים בגיל צעיר, היינו מקבלים מהם חינוך שאותו צריכים לקבל הילדים. לחנך משמע, ללוות את הילד באותה המידה שבה גדלים בו הרצונות ומתלקחים הדחפים עקב שינוי הרשימו במידת ההתפתחות הטבעית, ולספק לו אמצעים כדי שהוא יוכל להסתדר איתם, לסדר אותם בצורה נכונה, לטוות מהם יחס נכון כלפי העולם.

היום אנחנו מלמדים את הילדים שלנו כיצד לנצל את העולם, ליהנות ממנו בצורה אגואיסטית, לנצל את כולם ואת הכול. במקום זה אנחנו צריכים ללמד את הילדים יחסים אלטרואיסטיים וידידותיים כלפי העולם, ללמדם אהבה. בכך הוא פשוט יקבל מאיתנו שיטת חינוך אחרת, לא יותר מזה.

אתה שואל: "אז כיצד יתגלה היצר הרע שלו?" – היצר הרע לא נעלם לשום מקום, הוא ממשיך לגדול ואנחנו בהתאם לכך מספקים לילדים אמצעים לתיקונו. אז בשביל מה אני צריך ללמד את הגדולים שגם כן עוברים ממדרגה בהמית למדרגת אדם, אם אני יכול להתחיל בלימוד הילדים? – הם כולם נולדים בימינו עם שאלות מוזרות על החיים. מבלי לחכות שהם יגדלו וירכשו רצונות "בהמיים", אני יכול מייד ללמדם להיות בני אדם. כי הרי כך או אחרת, ההורים חייבים לתת חינוך לילד שלהם. ואם אני כבר מעמיד לעצמי את ההשפעה ואהבת הזולת כמטרה, אז האם אני אלמד את הבן שלי משהו אחר? – מובן שאני אלמד אותו את מה שאני מעריך בעצמי.

החובה שלנו היא לספק לילדים שלנו שיטה שתוציא אותם למדרגת ה"אדם". אנחנו רואים טוב מאוד מה מתרחש במערכת החינוך הממשלתית. ולכן, מובן מאליו שאנחנו צריכים לעשות כל מה שרק אפשר כדי שהילדים שלנו יקבלו חינוך רוחני.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 07.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ילדים ובחירה חופשית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest