דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מלכודת טובה בתיבת נח

מלכודת טובה בתיבת נח

שאלה: איך אפשר ללמוד בצורה הכרתית לנצל את שינויי המצבים כלפי הקבוצה: התקררות – התחממות, אהבה – שנאה?

תשובתי: זה אפשרי רק על ידי סדנאות, "שולחנות עגולים", חינוך אינטגרלי. רק בדרך כזאת האדם מסוגל להרגיש שיש לו שטח עבודה שבו הוא עובד על עצמו בדיוק כמו בעולם הרוחני. אנחנו צריכים לייצב לאדם שעומד מול הקבוצה שדה עבודה עם עצמו, כדי שהוא יראה שיש לו יכולת לעבוד בה בפועל עם הרצונות, ההרגשות, המחשבות שלו, עם כל המעשים, עם כל מה שיש לו. הוא למעשה נכלל בעבודה הרוחנית, עם כל גופו, עם כל התכונות שלו ומממש אותה, כאילו ממש בידיים שלו.

אנחנו חייבים להכין כזאת תשתית עבודה לחברים שלנו מהקבוצה העולמית וללמד אותם את זה, ואחר כך את כל העולם. השיטה הזאת צריכה להיות עד כדי כך ברורה וגלויה לאדם, כדי שהוא יבין שמספיק לעשות צעד אחת לתוכה פנימה, כלומר להתקשר פעם אחת עם קבוצה של חינוך אינטגרלי, ויותר לא נדרש ממנו כלום! הוא כבר ייתפס, כמו במלכודת טובה, כאילו שנח לקח אותו לתיבה שלו יחד עם כולם, סגר את הדלת ועכשיו הוא מוגן בפנים.

מרגע זה והלאה הסביבה מתחילה לפעול ולהשפיע עליו, מסבירה לו, מגֵנה, פותרת את כל הבעיות והספקות שלו. הוא כבר נמצא בפנים בתוכה ולא יכול לצאת. בכזאת צורה של "מלכודת" טובה מאוד אנחנו צריכים לבנות את המערכת של החינוך האינטגרלי. כיוון שלמעשה, אין לאדם לאן לברוח יותר. המערכת של החינוך האינטגרלי נקראת "תיבת נח".

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש "מלחמת רשות", 23.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
נהפוך את העולם לתיבת נח
מבול שעוזר לצאת מתוך עצמי
הגיע הזמן לבנות תיבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest