דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מלח ופלפל בעבודה הרוחנית

מלח ופלפל בעבודה הרוחנית

Laitman_2010-12-20_0040_w.jpg

כשהאדם מתחיל לשמוע על צורות ההשפעה שהוא צריך להגיע אליהן, הוא מגלה שיש הפרש גדול בינן לבין אותן צורות ההשפעה שהוא רוצה ליהנות מהן. ואז השאלה היא, מאיזו צורת השפעה הוא רוצה ליהנות? הרי הוא מתחיל להבין שיש גם מושג של "להשפיע על מנת לקבל".

וכשאנחנו מתאספים ומגלים בקבוצה שטוב לנו, ואנחנו חשים מכך התרוממות והתעוררות, אז למה שלא נתחבר יחד? למה שלא נתקדם? אנחנו כביכול מתקדמים, אבל לְמה אנחנו מתקדמים? בואו נחשוב, האם אנחנו מתקדמים לתענוג על ידי "כאילו" השפעה? האם זה כבר תענוג רוחני? או עדיין לא? בינתיים אנחנו נותנים יגיעה, והאור משפיע ומברר את הכלים שלנו, ואנחנו יותר ויותר מודעים לסוגי הקבלה וסוגי ההשפעה השונים, ולמען מי ומה הם נמצאים לפנינו.

רק על ידי המאור המחזיר למוטב, על ידי היגיעה הקבוצתית, האדם מקבל טעמים חדשים, שבעזרתם הוא יכול להבדיל בין הדברים החריפים במאכל לבין הטעם של המאכל עצמו. מצד אחד הוא צריך את כלי הקבלה שלו, ומהצד השני הוא נהנה לא מהם, אלא מכך שהם מדגישים עד כמה הוא נמצא בהשפעה.

לא צריכים הרבה פלפל, מלח וחרדל כדי להדגיש את הטעם באוכל. אי אפשר בלעדיהם, אבל לא צריכים שהם יהיו במינון גבוה. כך גם ביגיעה שלנו אנחנו מוסיפים לאור את ההשתוקקות שלנו. ההשתוקקות צריכה להיות קטנה. לא דורשים מאיתנו משהו גדול, אבל היגיעה הזאת צריכה להיות, וכתוצאה ממנה באה המציאה. לכן אנחנו צריכים להשתוקק לבירורים בכל מצב ומצב שאנחנו עוברים.

האם המצבים שלנו הם באמת רוחניים? התקדמות לרוחניות? או שזאת תוספת עם טעם הפוך: פלפל, מלח, חרדל וכן הלאה, ולא הטעם של האור וההשפעה?

התוספת הזאת מגיעה כדי שנוכל להבדיל על פניה את צורת ההשפעה, את צורת האור שאנחנו מצפים אליה ושמגיעה אלינו מלמעלה.

אבל גם העבודה הזאת היא עבודה מאוד מכובדת, היא הכנת הכלים הרוחניים. עלינו לבצע את היגיעה, וכתוצאה ממנה תגיע ה"מציאה". נצטרך לגלות עוד מספר הבחנות, אבל הכלל "יגעתי ומצאתי" הוא הכלל שעל ידו אנחנו מתקדמים.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 01.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תעבוד, והארץ תוציא פירות
מכל אחד לפי יכולתו, לכל אחד – אין סוף
הכול תלוי בך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest