דף הבית / משבר עולמי / המוחים ישלמו על המחאות

המוחים ישלמו על המחאות

laitman_2010-12-14_9651_us.jpg

שאלה: בקיץ הקרוב מארגני המחאה החברתית בישראל מתכוננים ליצור גל מחאה חדש, בעוצמה גדולה יותר מהגל הקודם. מה שראינו זה עוד כלום. הפעם זה יהיה רציני יותר, והמארגנים מעריכים שישתתפו במחאה כ-2 מיליון איש. האליטות התחילו להרוויח על חשבוננו בצורה מקוממת…

תשובתי: זה נכון, אבל איפה הפיתרון? למוחים אין פיתרון. רבים ניסו לעשות את זה לפניהם, והתוצאות ידועות. כל עוד הם ממשיכים במערכת האגואיסטית, הם בונים משהו גרוע עוד יותר. בנסיבות הנוכחיות לא ניתן לספק את דרישותיהם של המוחים. יש צבא, יש מערכת בריאות, יש מערכת חינוך, יש אוכלוסיות שזקוקות לתמיכה, ובמסגרת הקונצנזוס הדמוקרטי, אין כאן יותר מדי מקום למשחקים. יש חוקים במדינה.

"איזה חוקים!", אתה צועק, "ניקח כמה מיליארדים ונזרוק מכאן לשם". הבעיה היא שלכל אחד יש דעה משלו. אנחנו צועקים סיסמאות ברחובות, מניפים שלטים ,אבל אתה לא יכול לשנות את המערכת המדינית, את תקציב המדינה.

"צריך לקחת את הכסף מאלה, ומאלה, ומאלה!", אתה אומר.

אבל איך? הרי יש חוקים, והשרים בכנסת הם אלה שמחוקקים אותם. אז תיכנס לפוליטיקה, או לפחות ללוביזם, ותתחיל לשנות. אבל כשאתה מחולל מהפכות, אתה הורס את מה שהיה ונעשה לך אפילו יותר גרוע. אף מהפכה לא תביא לך שום דבר טוב, כל עוד אנחנו נשארים באותה המערכת האגואיסטית. יש אינספור דוגמאות לכך: קובה, רוסיה, קוריאה ועוד.

אתה גורם הרס למערכת שהייתה מסודרת בצורה אגואיסטית, ומשקפת פחות או יותר את מבנה החברה. למרות האגו, למרות כל השקר והזיוף, הבוחרים והנבחרים תואמים זה לזה. לחץ חברתי מסוגל אולי להוזיל את מחיר הדלק ב-10 אגורות, אבל בצורה ממשית לא תוכל לשנות כאן שום דבר.

גם אם תוציא לרחובות מיליוני אנשים – זה לא יעזור. התוצאה הממשית היחידה שיכולה להיות היא הרס המדינה. ודווקא את זה הם רוצים, ודווקא את זה באמת אפשר להשיג, אבל לא את התיקון. את התיקון אפשר להשיג רק על ידי האור המחזיר למוטב.

אני נגד הגישה הזאת, כי אין בה שום סדר. אתה רוצה להשפיע על המצב? – תיכנס לפוליטיקה. רוצה לשנות משהו? – לך לכנסת ותשנה את החוקים. אבל במקום זה אתה מציע לצבור כוחות ולהרוס את מה שקיים. זה לא נקרא לבנות. באף מקום זה לא הביא לשום דבר טוב.

המחאות ההמוניות לא יעזרו במאומה, אבל הן יעלו למדינה מיליארדים. ואותם ההמונים שדורשים את אותם המיליארדים – הם אלה שיצטרכו לשלם אותם. בעוד שהמנהיגים "ירכבו על הגל" ויתיישבו להם אי שם בכנסת. בסופו של דבר, זהו משחק פוליטי ולא יותר מזה.

שאלה: אבל בינתיים האנשים סובלים. איך אנחנו יכולים לעזור להם?

תשובתי: תאר לך את בעל הסולם שראה את מה שקרה במהלך מלחמת העולם השנייה. מה הוא היה יכול לעשות?

אתה שואל: למה אנחנו לא עושים שום דבר למרות שאנחנו רואים את הסבל של האנשים? הגוף סובל. אנחנו לא מבינים את החשבון הזה, ובשום אופן איננו יכולים להקל על הייסורים הללו. להיפך, ניסיונות כאלה דווקא יאריכו את הייסורים.

אנחנו מנסים "למשוך" את האנשים לכאב מתמשך במקום לאסון, אבל לא יותר מזה. חייבים לתת לאדם זמן להכרת הרע.

מצד אחד, גם המחאות הללו מזרזות במידה מסוימת את ההתפתחות, אך מהצד השני, הזירוז הזה הוא לא על ידי שימוש במאור המחזיר למוטב, ולכן הוא יעלה ביוקר. הוא יביא לנו המון צרות, ויחליש את החברה ואת המדינה.

אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו. רק האיחוד והחיבור יכולים לעזור לנו, מפני שהם תואמים לאור ומושכים אותו. ורק כתוצאה מכך יגיעו שינויים לטובה.

אף אמצעי אחר לא יעזור לאף מדינה. הניסיונות לפתור את הבעיות על חשבון האחרים הינם חסרי ערך. אפשר לבצע מעט שינויים קוסמטיים, אבל בכללות, כל הממשלות זהות זו לזו. כולם מדברים על הטוב ולא מדברים על הרע, ואף אחד לא ישנה כלום, חוץ מהרושם שהוא יוצר על הקהל. הרי למעשה, כולם בובות, וכמו שנאמר: "לב שרים ומלכים ביד השם".

אנחנו צריכים למשוך את המאור המחזיר למוטב. רק האור מסוגל לגרום לשינויים. ובעזרת האיחוד בינינו נמשיך להתפתח. ולכן אנחנו אומרים לאנשים שהערבות היא הפיתרון לכל הבעיות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 02.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לפנינו טלטלה גדולה
סמוך על האור
כדי להגיע לצדק חברתי, צריך לגדול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest