דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מלחמת האגו בתינוקות

מלחמת האגו בתינוקות

Laitman_2010-11-10_8028_us.jpg

"יוסף" זו אותה הנקודה באדם, שיכולה לגדול רק כשהיא נמצאת בתוך שליטת "פרעה", הרצון לקבל.

זהו ניצוץ קטן של אור, שנקרא "נר דקיק", שבכוונה חודר לתוך האגו, כדי לגדול בחשיבותו מעל האגו, ולהפוך את כל האגו ל"על מנת להשפיע". זה הוא יוסף שמגיע לחיות במצרים, שאחר כך גדל, כלומר, האחים שלו מצטרפים אליו. זה אותו הניצוץ שגדל בתוך האגו של האדם.

האגו בנוי כך שהוא מעריך את כל מה שמביא לו תועלת. ואת התועלת הוא רואה רק במילוי, מה שנקרא "עבודת הנשים", ולא את ההתגברות עליו – "עבודת הגברים". לכן נאמר שפרעה ציווה להמית את כל הזכרים שנולדים אצל היהודים, ולהחיות את כל הנקבות.

אנחנו מולידים את ה"בנים" האלה, ואחר כך ממיתים אותם בעצמנו, בכך שלא יודעים לעבוד עם הכוונות על מנת להשפיע. אנחנו כאילו מבינים בשׂכל שצריך להשפיע, מולידים את הכוונות האלה, ואחר כך ממיתים אותן בתוך האגו שלנו.

כך נמשכת העבודה שלנו, עד שאנחנו מגלים בכל הרצונות שלנו, שאנחנו מולידים וממיתים את כל ה"בנים" שלנו ונבהלים, שמא אנו עלולים להישאר בלי כלום. ואז, לאחר כל התסכולים האלה וחוסר היכולת שלנו לעשות משהו, בהדרגה עולה ומתחזק בנו רצון חדש, יוצא "רשימו" חדש, שנקרא "משה".

משה מתחיל לגדול ומתפתח בבית פרעה, מגיע כביכול מהצד שלו. פרעה מגדל ומעלה אותו, מלמד את כל החכמה, ומצייד אותו בכל הכוחות. במשך 40 שנה שגדל בבית פרעה, משה מקבל הכול, וחסרה לו רק ידיעת הבורא.

משה גדל בתוך הרצונות שעוברים תיקון ומרגישים שלמרות כל הניסיונות שלהם, הם אינם מסוגלים להגיע להשפעה. כלומר, בתוכם מתחילה להתגלות בהדרגה נקודת "משה", אותו הניצוץ שבהתחלה היה כל כך נסתר, שלא הורגש כלל. אבל בכל זאת הוא עובד, ועל ידו אנחנו מולידים "בנים", כוונות על מנת להשפיע, בכך שמקווים להשפיע בצורה כל שהיא, וכל פעם בעצמנו ממיתים את הניסיונות שלנו.

האדם ממית את כל הזכרים, עד שבצער הוא רואה שכל הניסיונות שלו לעשות משהו למען ההשפעה אינם מניבים שום תוצאות. אני מוליד "בן", כלומר כוונה על מנת להשפיע, את המדרגה הבאה שלי, שמקרבת אותי ליציאה ממצרים. היא נולדת הודות למאמצים שלי בעבודה בקבוצה, על ידי הפעולות שלי. לרגע קט אני באמת רוצה להשפיע, ומיד אחר כך נרגע ומתחיל לפעול באופן אגואיסטי. וזה אומר, שפרעה, האגו, "בולע" את כל התינוקות שלי.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 09.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הבריחה לאחדות
יוצאים ממצרים
"ויבן ערי מסכנות"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest