דף הבית / משבר עולמי / מלחמה תמחק הכול!

מלחמה תמחק הכול!

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3519385,00.htmlשאלה: נראה שההכנה למלחמת העולם הבאה מואצת. משבר חובות בין המדינות התרחש גם לפני מלחמת העולם הראשונה וגם לפני מלחמת העולם השנייה, ומשבר כזה גובר והולך גם היום. ארצות הברית ואנגליה צוברות חובות חיצוניים של כ- 2 טריליון דולר בשנה. חובות כאלה בלתי אפשרי להחזיר, ולמעשה אף אחד לא מתכוון להחזיר אותם! אפילו נורבגיה צברה חוב של 469 מיליארד דולר, כשהאוכלוסייה שם מונה בסך הכול 4.6 מליון איש.

עוד דבר חשוב מאוד – המיתון בארה"ב, שכבר אי אפשר עוד להסתירו:

• ארה"ב במיתון, האבטלה תעלה ל-5.5%
• "כל האורות מהבהבים אדום", אמר לפני שבוע נארימן בראבש, כלכלן ממסצ'וסטס.
• ההתמוטטות קרובה מתמיד
•  דם בוול-סטריט, מאת סבר פלוצקר: "בסוף תמצא את עצמה אמריקה עם אינפלציה של 10%, דולר השווה לחצי אירו (ול-2.7 שקלים, דרך אגב) וחבית נפט הנושקת ל-200 דולר. וזה יהיה אסון כלכלי אמיתי".

ולבסוף, בל נשכח ש-7 מיליארד אנשים על כדור הארץ זה די הרבה! אם יישארו רק רבע מזה, כדור הארץ ירגיש הקלה. שאלתי היא: מה יש לקבלה לומר על זה? האם המלחמה באמת כל כך קרובה?

תשובה: יסוד העולם הוא האגואיזם. החוסר בשיטה לניהול האגואיזם האנושי הוא שמביא את העולם למלחמה.

הקבלה מסבירה שעוד לפני הופעת עולם החומר, ברמה העליונה יותר של הטבע (רמה של כוחות שמכונה "העולם העליון") התרחש תהליך התפתחות האגואיזם תחת השפעת "האור העליון". תהליך זה מורכב מארבעה שלבים המכונים "ד' בחינות של אור ישר" ומתוארים בנוסחה י-ה-ו-ה. לפי ארבעת השלבים האלה מתפתחות כל התופעות במציאות.

לפי נוסחה זו אמורות להתרחש ארבע מלחמות עולם, אך ביכולתנו להעביר את המלחמות שנותרו לרמת הכוחות. מה פירוש? מלחמה פנימית, בתוך האדם, נגד כוח האגואיזם. אם נעשה כך, המלחמות הנוראיות שתוארו בכתבי הנביאים, בין כוחות הטוב לכוחות הרע, לא יצטרכו להתרחש בעולמנו, בחומר, אלא יוכרעו ברמת הכוחות.

חכמת הקבלה מציעה לנו להתחיל את המלחמות האלה ברמת הכוחות כבר עכשיו, לפני שהן "ירדו" לרמת העולם שלנו. עלינו להבין כי המשבר הנוכחי בו שרוי העולם (כלכלה, חינוך, טרור, התרסקות התא המשפחתי ועוד עוד) איננו בעצם משבר, אלא סיום של כל היסטוריית העבר. הסתיימה תקופת התפתחות האגו של האנושות (שהתבטאה בין היתר בהתפתחות תרבות של חומר, צריכה ודתות) ומתחילה התקופה של חכמת הקבלה.

לא מדובר במעבר לצורה חברתית-כלכלית אחרת, אלא במעבר לצורת קיום חדשה, למימד אחר. זהו מעבר מיחסים אגואיסטיים לאלטרואיסטיים, יחסים של אהבה ונתינה. הדבר נקבע מראש בחוק ההתפתחות של אותו החומר האגואיסטי שנברא.

אי ידיעת החוקים האמיתיים של הטבע, מביאה את העולם שלנו למלחמות. חוסר ההבנה איך לעקוף את הבעיה שנוצרה עקב ההתפתחות האגואיסטית של האנושות, מביאה רק לפתרון אחד – מלחמה. מדוע? כיוון שרק אחרי פעולה כמו מלחמה, ישנה אפשרות להתחיל הכול מהתחלה, מחדש. אולם חכמת הקבלה אומרת, שגם אם נפתח במלחמת עולם כדי "לנקות את השולחן" ולהתחיל מחדש, תוך זמן קצר מאוד נידרדר שוב למבוי סתום, והפעם מהר הרבה יותר. 

להתחיל מחדש פירושו שצריך לבנות מחדש את דרך החשיבה שלנו – מקבלה לנתינה – ובכך לעלות לרמה גבוהה יותר של הטבע. האור מוכן להעלות אותנו. מה שנדרש מאיתנו הוא רק לרצות!

איך נביא זאת לידיעת העולם?

>>> לקריאה נוספת על המתרחש בתחום הכלכלי מזווית מבט קבלית, ממליץ בחום על המאמר "אפקט הצרכן" שפורסם בעיתון קבלה לעם.

4 comments

  1. בעל הסולם, פרי חכם, אגרות קודש, אגרת 31 – 1927, עמ' ק"א

    ומה מאד כלתה נפשי לשמוע מכם בשורת הגאולה, וברכת הגאולה, אשר גאלנו וכו', כי "בניסן נגאלו ובניסן עתידן ליגאל", כלומר, "שהיה הוה" מתיחדים בפי שנים כאחד, כי רואה את אחוריו, כמו את פניו, ואל יהיו לכם לפלא, הלא קופה של שרצים, תלוי לכל אחד ואחד מאחוריו, ואיך תבא לקו המשוה עם שלפניו.

    אמנם זה בסוד הוה לבד, שהנצחיות הוא סוד הוה, והמשוה יהיה להוה והיה, והיינו בזוכים לאור אמת, המתלבש רק ברצון אחד ומיוחד, וכל היותר משהו מרצון אחד, על כיוצא בו אמרו: "כל יתר כנטול דמי", שזהו ביחוד של הדביקות האמיתי מהכרת לבו, המלא מאור הויה ב"ה, על כל גדותיו.

    ואפילו כשמכוון לבו לשמים, צריך להזהר מאד, באחדות הרצון, שיתיחד ביחוד אמיתית הכרה פנימית בשיעור הדביקות על גבהו של היכולת ה'… ית' כי ידו לא תקצר ח"ו, כמ"ש: "ואולם חי אני וימלא כבוד ה' את כל הארץ".

    וז"ס גאולתן של ישראל, בסוד "אני הויה, אני ולא שליח, ולא מלאך, ולא שרף", כמ"ש ז"ל.

    כי מי שיש לו רצוניות הרבה, הרבה שליחים למקום, והרבה מדרגות יש, כמ"ש המקובלים, שאפילו בנפש דעשיה, יש קכ"ה מדרגות, אבל מי שאין לו אלא לב אחד, ורצון אחד, אין לו כל החשבונות, וכל המדרגות הנעשים ע"י שרפים וחיות ואופני הקודש, אלא "ואהיה אצלו אמון", ילד שעשועים, כי עבד ה' שיש לו נחת מעבדות שלו, סימן מובהק הוא שהש"י יש לו נחת מעבדו הנאמן, ולהיפך, הוא ח"ו להיפך.

    ועל כן צריכים לכוון לב רק להשתעשע עמו יתברך, בשהוא השעשועים לו לעצמו לבדו, ולא להעציב ח"ו, בכל אופן שלא יהיה; וכן בן חכם, מביט תמיד בפנים של אביו, אם יש לו שמחה הימנו, להיות לו מגמה אחת, לשמח האב ותו לא מידי. וז"ס "כעת יאמר ליעקב ולישראל מה פעל א-ל", שפירשו ז"ל: שמלאכים ושרפים לומדים ידיעת השי"ת מישראל, וז"ס "כי טוב מאד", זה הס"ם", להיותו פורח באחת, וכשנוטלין ממנו זה הכח לקדושה, אז מקויים בנו ובכל מאודך. וז"ס שמתחית המתים זוכין לגילוי אליהו, שפורח בארבע, ואז מתתקן בנו הכח הזה לעבוד ולעדוד באחת, דהיינו טוב מאד כנ"ל, המקוה לנו בב"א אכי"ר.

    להרחבה ראו,

    http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/8716

  2. לצערי מתוך 4 מלחמות העולם
    אין סיכוי לעצור את מלחמת העולם ה3
    מצב כל כך רע וכל כך הפוך חייבים להעלים ולהתחיל מחדש…
    נקווה שאת המלחמה ה4 כן נעצור…
    סליחה על הפסימיות.

  3. אני רואה בדברים שהרב כותב עוד סיבה טובה לכך:

    שכדאי ורצוי שבני ברוך יקימו מפלגה, או לפחות יתחילו בהכנת התשתיות להקמת מפלגה עוד בחמש שנים הקרובות , על מנת שננהיג את המדינה שלנו לעבר מערכת האדם הראשון !!!

  4. רק בעלי הנקודה שבלב מחוייבים ללמוד קבלה? או שגם מי שמישראל ואין לו כלל עניין במתרחש? ואם נצליח לאתר את כל בעלי התשוקה לרוחניות בזמן ונגיש להם את החכמה הדבר יוביל להתפתחות חיובית- לא כן?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest