דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מלחמה עולמית או ערבות עולמית

מלחמה עולמית או ערבות עולמית

laitman_2009-05-28_0076_70.jpg

יש להפיץ את חכמת הקבלה בעולם בצורה אקטיבית יותר, כדי שבני האדם יבינו אותה כמה שיותר מהר, תחת השפעת המחשבה הכללית, הרצון הכללי. הרי ההשגה, ההבנה והמחשבות עוברות מאדם לאדם. ובצורה כזאת ניתן לזרז את ההתפתחות שלנו בעזרת הסביבה ולהרוויח המון זמן.

בזכות המאמצים המשותפים והעזרה ההדדית, שנקראים "ערבות", אנחנו נגיע לכך שנדרוש שינויים, יתגלה הכוח העליון, ובעזרתו נתעלה מעל האגואיזם, נצא מ"מצרים".

כך זה יהיה גם עם הקבוצה הקבלית וגם עם כל האנושות. אם לא יתגלה בעולם הכוח העליון ולא תופיע ההזדמנות לתקן את עצמנו בעזרת חכמת הקבלה, אנחנו נעבור לדרך התיקון על ידי ייסורים גדולים, כולל מלחמות עולם.

הבורא שונא את הגופים האגואיסטיים ומוכן לעשות הכול כדי לשבור את האגו שלנו, עד לאירועים דרמטיים ביותר, כמו אלו שכבר קרו בהיסטוריה.

לפני האדם עומדות שתי דרכים לתיקון הרצון: דרך האור, "דרך אחישנה", ודרך ההתפתחות הטבעית, על ידי ייסורים, "בעיתו". או שנרגיש כמה שנאה נופלת מצד הטבע (הבורא) על הרצון האגואיסטי שלנו, או שנפתח בתוכנו כזאת שנאה בלתי מתפשרת כלפי הטבע האגואיסטי שלנו.

אנחנו צריכים להשיג את הצעקה שלאחריה יתגלה הבורא, האור, ויתקן את הכוונה שלנו מאגואיסטית למשפיעה. ועד לצעקה הזאת, עלינו להחליט שאין מצב גרוע יותר ואיננו מוכנים להישאר יותר אף לא לרגע אחד בתוך האגו שלנו. השאלה היא רק כיצד נגיע אל המצב הזה: תחת מכות או בזכות הבירורים.

אבל התוצאה צריכה להיות אחת: אני לא מסכים יותר לסבול את האגו שלי ושונא אותו יותר מכל דבר בעולם, "טוב לי מותי מחיי". אם כך אני ארגיש את האגואיזם שלי, האור יתחיל לפעול.

הכול קורה בהתאם לחוקי הטבע. אינני יכול לצעוק חזק יותר ולמשוך את האור. אנחנו עומדים מול חוק נוקשה, בפני האור העליון, ועוברים מצבים מיוחדים, שלב אחר שלב, והאור מתחיל לפעול בהתאם לסדר המדרגות שמתגלות לאורות ולרצונות.

לכן, אין כל טעם לשבת ולחכות מתי זה יקרה. זה לא יקרה אף פעם. קודם כל דרוש הרצון שלנו לתיקון, שנאה מוחלטת כלפי האגואיזם שלנו. ואליה נגיע ללא כל ספק, או בדרך ייסורים או בדרך האור, אחד מהשניים. ואז יתגלה הבורא ויתקן אותנו.

היו זמנים שבהם רק יחידי סגולה היו מסוגלים לתיקון מהסוג הזה. בזמננו, את התיקון הזה עוברת קבוצה שלמה ואפילו כל העולם בכללות. אבל צריך לעבור דרך אותן המדרגות, אותם המצבים.

כאשר ישנם הרבה בני אדם, יש אפשרות לעזור זה לזה ולהגיע לגילוי כללי. הודות לכך שכולם מתחברים, מה שאחד מבין או מרגיש, מועבר גם לאחר. וכך, בזכות הערבות, ניתן להשיג מהר מאוד את ההבנה וההרגשה, ולקבוע שאנחנו חייבים להתעלות מעל האגואיזם.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי",04.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
היכן היציאה מהמבוי הסתום
בתחילתם של דברים נחמדים
סיום עבדות מצרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest