דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / היכן היציאה מהמבוי הסתום

היכן היציאה מהמבוי הסתום

laitman_2009-05-28_0097_70.jpg

אנחנו יורדים מעולם אין-סוף, דרך כל העולמות, עד "העולם הזה", שממנו אנחנו צריכים עכשיו לעלות חזרה בעצמנו. בזמן שירדנו, הרצון שלנו הלך ופחת: עולם אחר עולם, מדרגה אחר מדרגה, עד שהגענו לעולם הזה, שבו לא נשאר לנו רצון לאור, לבורא, לרוחניות! נשאר רק ניצוץ חיים קטנטן, כדי שנוכל להתקיים איכשהו, והוא נקרא "העולם הזה".

ולאחר מכן, הרצון שבנו מתחיל לגדול חזרה, ועלינו להפוך אותו לדומה לאור. מתגלה בנו רצון אגואיסטי יותר ויותר גדול, ואנחנו צריכים להתעלות מעליו, מעל האגואיזם הטבעי הזה. אך לא ניתן לעשות את זה ללא עזרת הכוח העליון, לא ניתן לחלק את הרצון והכוונה, כדי לקבל על אותו הרצון את כוונת ההשפעה ולעלות יותר ויותר למעלה.

כלומר, כל ההתקדמות נעשית מעל לאגואיזם, כדי שאנחנו נשנא אותו באופן סופי, כשנראה שרק בגללו מגיעים כל הייסורים והצרות שלנו. אך זה בכלל לא פשוט להבחין בזה.

האנושות כבר מתחילה לגלות שהיא נכנסה למבוי סתום בכל אותם החיים שבנינו על פני האדמה הזאת, והסיבה לכל זה היא האגו האנושי. הרי אנחנו הורסים את העולם שלנו. ולמרות הכול, אנחנו רואים שאיננו מסוגלים לעצור. הרצון לקבל ממשיך במרוצתו, לפי אופן הניהול הקבוע, ופועל באופן אגואיסטי. איננו מסוגלים לרסן את עצמנו, להפחית את הצריכה, לשפר את היחסים ההדדיים. העולם ממשיך להתדרדר יותר ויותר לתוך התהום, ונמשך על ידי האגואיזם שלו.

והאדם, כמה שלא יחקור את עצמו, לא יוכל לגלות בתוכו את הכוחות שמסוגלים לפחות במקצת להיטיב את המצב ולהציל את עצמו. וזו עדיין רק ההתחלה של הנפילה שלנו. אנחנו עוד נראה כיצד זה יקרה, בדיוק לפי הכתוב, שהאדם רואה את מלאך המוות שמתקרב אליו עם טיפת רעל על קצה החרב, בולע בצייתנות את הרעל ומת. אין לו ברירה, הרצון האגואיסטי שלו דורש את זה!

והיום אנחנו ממשיכים לפעול כמו מקודם. הרי נדמה לנו שהעולם לא יוכל להתקיים אם לא נעבוד למען האגואיזם שלנו. ובאמת, ובשביל מה עוד לעבוד? – איננו מבינים שיכולה להיות תוכנית אחרת.

אך מהצד השני, הבורא שונא את האגואיזם, הצורה הזאת הפוכה מההשפעה שלו, ולכן היא תמשיך להתגלות בצורה כזאת הפוכה ושלילית. אז מה עלינו לעשות?

וכאן, כמו אצל האדם הפרטי בעבודתו הרוחנית האישית, כך גם אצל העולם כולו בעבודה הכללית עם האגואיזם שלו, אין פתרון אחר, חוץ מהכרת הרע שלנו. הרע יתגלה ויראה לנו שאנחנו בעצמנו לא נוכל לעשות איתו שום דבר ושאנחנו זקוקים לעזרת הכוח העליון. רק אז הוא יתגלה וישנה את הטבע שלנו.

בצורה כזאת מתבצע התיקון האישי של האדם והתיקון הכללי של העולם.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי",04.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מלחמה עולמית או ערבות עולמית
פרעה יוצא מתוך הצל
האגואיזם הגיע לקצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest