דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מכשיר, שנקרא "נשמה"

מכשיר, שנקרא "נשמה"

שאלה: במה נבדלת השגה מלימוד מעמיק?

תשובתי: כל סוג של לימוד ממומש בעזרת השׂכל. אתה יכול ללמוד כל מה שתרצה אבל  להיות ללא השגה, מפני שבחכמת הקבלה השגה מבוססת על השתוות, התאמה של תכונות. העולם הרוחני אינו מורגש על ידינו מפני שאין לנו תכונות, זהות, הדומות לבורא. למשל, סביבנו קיימים גלי רדיו שאנחנו לא רואים ולא מרגישים, אבל אנחנו יוצרים מכשירים המאפשרים לנו להרגיש אותם.

באופן זהה עלינו לבנות מכשיר ש"ירגיש" את העולם הרוחני. המכשיר הזה נקרא "נשמה", וצריכות להיות לו תכונות של העולם העליון, כלומר תכונות של השפעה ושל קשר הדדי, המנוגדות לחלוטין לעולם שלנו. התכונות האלה נרכשות בקבוצה, בהליכה מדויקת בעקבות מה שנאמר בחכמת הקבלה. אתה תתחיל להרגיש כיצד זה נוצר בתוכך בהדרגה בכך שאתה צובר חומר רגשי ושׂכלי. תתחיל ללמוד יותר על סכימות של אלמנטים רוחניים, החיבורים השונים ביניהם, הדרגות והרמות שלהם וכדומה.

במילים אחרות, על ידי לימוד חכמת הקבלה, שהיא הפיזיקה של העולם העליון, נוצרים בך בהדרגה רגשות, תכונות, תחושות מסוימות. אתה תתחיל לבנות בתוכך דגמים: "זו בינה, זו מלכות, זה זעיר אנפין, זה למעלה מפרסא, זה מתחת לפרסא" וכולי, וזהו העיצוב ההדרגתי של הנשמה שלך.

מתוך שיעור וירטואלי, 23.12.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest